Pro_PainKiller
Software-Overclocker(in)
AW: Wegen schlechter Zahlen: AMD erwägt angeblich Aufspaltung des Unternehmens
Mittwoch 19.08.2015 - AMD's Marktanteil fällt von 24% => massiv auf nur noch 18% runter! Nvidia hat nun 82% des gesamten Desktop Markt... und wird diesen weiter ausbauen.
=> satte -25% Abnahme der verkauften AIB Desktop Grafikkarten!
Ja genau, AMD Märchenstunde - denn AMD hat laut AMD die weltschnellste GPU 'AMD Fury X' => der Overclockers Dream 2015 !
Mit superschneller HBM1 Speicher Technologie & unglaublichen AMD proprietären HSA, hUMA (Mantle) Features & top Support.
TweakTown: NVIDIA is completely dominating the GPU market, leaving AMD nothing but peanuts, even after the release of the Fury X and an entire range of 300 series cards. AMD's GPU market share drops again, even after the release of Fury X. NVIDIA continues to gain more GPU market share, while AMD's biggest GPU release ever sees them lose even more of the market.
The last time we had GPU market share numbers, NVIDIA was dominating AMD with 76% of the discrete GPU market, leaving AMD with scraps. This was back in Q4 2014 (with our article released in February 2015), where NVIDIA's best video card was the GeForce GTX 980.
Read more at AMD's GPU market share drops again, even after the release of Fury X
Fast forward to now, where we're in Q3 2015, and AMD has multiple new products on the market: the R9 Fury X, R9 Fury, R9 390X and a bunch of rebranded 300 series video cards. According to Mercury Research's latest data, NVIDIA has jumped from 76% of the discrete GPU market in Q4 2014 to 82% in Q2 2015. This leaves AMD with just 18% of the dGPU market share, even after the release of multiple new products from Team Red.
Mittwoch 19.08.2015 - AMD's Marktanteil fällt von 24% => massiv auf nur noch 18% runter! Nvidia hat nun 82% des gesamten Desktop Markt... und wird diesen weiter ausbauen.
=> satte -25% Abnahme der verkauften AIB Desktop Grafikkarten!
Jo, es wurde bereits erwähnt, dass AMD diesen Unsinn dementiert hat.
Aber die Märchenstunde der grünen Fraktion geht trotzdem weiter. ^^
Ja genau, AMD Märchenstunde - denn AMD hat laut AMD die weltschnellste GPU 'AMD Fury X' => der Overclockers Dream 2015 !
Mit superschneller HBM1 Speicher Technologie & unglaublichen AMD proprietären HSA, hUMA (Mantle) Features & top Support.
AMD's Marktanteil wird ins Bodenlose und weiter auf unter 20% bei Desktop Grafikkarten fallen - oder sogar noch weiter, durch weitere Verzögerungen und kleine, schlechte Ausbeute bei der GPU Produktion. Nvidia wird auch 2015 mit einen grandiosem Rekordgewinn abschliessen und erstmals in der Firmengeschichte einen Marktanteil von über 80% bei Add-in Desktop-Grafikkarten inne haben.
Top Spiele wie the Witcher 3 - WildHunt, Batman: Arkham Knight, Assassin's Creed: Syndicate & Star Citizen mit grandiosen Nvidia PhysX & APEX Effekten / GTA V Bundles mit Top- Seller Nvidia GTX 970 / 980 & Titan X 12GB und bald (Ende Mai'15) mit der 6GB Überflieger GTX 980Ti GPU werden AMD weiter massiv unter Druck setzen... wer sieht da nicht schwarz für das Angeschlagene AMD!
Nvidia dominiert den Desktop AIB-GPU-Markt mit 76% Marktanteil / market share!
Q4'2014 AMD 24% market share and falling / Jon Peddie Research - News - Nvidia dominiert den AIB-GPU-Markt - Jon Peddie Research - News - ocaholic
Diverse Analysten haben dieses Monat AMD an der Börse auf 'sell' & sogar 'strong sell' auf unter 2 USD herabgestuft, allesamt mit negativen /-- Ratings. Jon Peddie Research 2015 / Q1 - Add-in board market up in Q1/2015, Nvidia increases market share lead to 77,5% - AMD fell to 22,5% (AMD’s quarter-to-quarter total desktop AIB unit shipments decreased -14.6% .) Add-in-Board report - Jon Peddie Research Publications
TweakTown: NVIDIA is completely dominating the GPU market, leaving AMD nothing but peanuts, even after the release of the Fury X and an entire range of 300 series cards. AMD's GPU market share drops again, even after the release of Fury X. NVIDIA continues to gain more GPU market share, while AMD's biggest GPU release ever sees them lose even more of the market.
The last time we had GPU market share numbers, NVIDIA was dominating AMD with 76% of the discrete GPU market, leaving AMD with scraps. This was back in Q4 2014 (with our article released in February 2015), where NVIDIA's best video card was the GeForce GTX 980.
Read more at AMD's GPU market share drops again, even after the release of Fury X
Fast forward to now, where we're in Q3 2015, and AMD has multiple new products on the market: the R9 Fury X, R9 Fury, R9 390X and a bunch of rebranded 300 series video cards. According to Mercury Research's latest data, NVIDIA has jumped from 76% of the discrete GPU market in Q4 2014 to 82% in Q2 2015. This leaves AMD with just 18% of the dGPU market share, even after the release of multiple new products from Team Red.
Anhänge
Zuletzt bearbeitet: