[Sammelthread] X Rebirth

Neues aus dem X-Universum =)

X Rebirth: The Teladi Outpost on Steam


Together with the general availability of Update 2.50 for X Rebirth, which will be released soon, bringing a new menu system, external camera, new small shipyards and many other improvements, we are happy to announce today the DLC - X Rebirth: The Teladi Outpost - coming in December 2014:
Showing the X-Series in a whole new light. "X Rebirth: The Teladi Outpost" contains version 3.0 of X Rebirth and the brand new expansion The Teladi Outpost. This expansion offers the player exciting new content, such as an independent storyline and a whole new star system containing two unique sectors. Here the player can find a massive new space station belonging to the Teladi, harboring not only numerous factories but also a wealth of new Teladi ships.
These new areas also contain hazardous regions and new groups of smugglers and pirates that offer the player countless opportunities, as well as new weapons and equipment for the Albion Skunk.
Until 1st November, preordering this DLC will be free for all owners of X Rebirth.
 
also bis zum ersten november muss ich xr in meinen besitz bringen und das dingen vorbestellen damits kostenlos ist? da ich wegen trainfever ja nun eh schon steam hab und der preis letztens noch bei akzeptablen 20euro lag, sind die größten schranken für mich eh schon gefallen ^^ die frage war bisher weniger ein "kauf ichs überhaupt" sondern eher ein "wann" ^^ na mal schauen, ob ich mich ködern lass :D
 
So, nachdem ich mir als Neueinsteiger X-Rebirth gleich in der CE für über 70€ gekauft habe, werde ich es mit Version 3.0 mal länger als 10 Min spielen. Aber schön den DLC als Entschädigung den bisherigen Käufern kostenlos anzubieten.
 
Ich werd mir XR mal heute wieder installieren und schauen was so alles in den letzten 10 Monaten passiert ist, habe ich seit release nie mehr angefasst.

Ich find es wirklich schade das Egosoft so auf die Nase gefallen ist, hoffentlich geht denen die Luft nicht aus, und das es mittelfristig alle damit zufrieden sind, spieler sowie entwickler.


eftilon
 
Bin auch nicht über meine 4 verbuggten Spielstunden zu Release hinweg gekommen. Ich warte allerdings noch ein halbes Jahr bevor ich es erneut anrühre. Oder zumindest bis zu den nächsten Semesterferien.

Ist es inzwischen möglich das Spiel (durch) zu spielen ohne Stationen betreten zu müssen? Wenns einmal irgendwie ne Storyquest ist, von mir aus, aber ansonsten würd ich da gerne komplett darauf verzichten. Genau wie auf das dämliche Dialog "Minispiel" mit den immer gleichen langweiligen NPC's...

Habe noch nie einen Spielkauf mehr bereut...
 
Hallo zusammen. Es gibt Neuigkeiten zum Patch 2.5, Version 3.0 und dem DLC The Teladi Outpost

Ich zitiere aus dem ES-Forum:
Gemeinsam mit der Veröffentlichung von Update 2.50 für X Rebirth, das bald verfügbar sein wird und neben einem neuen Menüsystem, externer Kameraansicht und neuen Schiffswerften für kleinere Schiffe noch viele weitere Neuerungen mit sich bringt, freuen wir uns einen im Dezember 2014 erscheinenden DLC ankündigen zu dürfen:

Die X-Serie im neuen Glanz. "X Rebirth: The Teladi Outpost" enthält das Hauptspiel in Version 3.0 und die brandneue Erweiterung The Teladi Outpost, welche dem Spieler unter anderem diese Inhalte bietet:

Eine neue Geschichte und ein neues System mit zwei einzigartigen Sektoren, in denen unter anderem eine riesige Raumstation des Volkes der Teladi zu finden ist. Dieses Habitat beherbergt nicht nur eine große Anzahl an Fabriken, sondern auch eine Werft, die viele Teladi Schiffe herstellt, die noch nie ein Mensch zuvor gesehen hat.

Darüber hinaus gibt es in den neuen Sektoren viele gefährliche Regionen, in denen sich neue Gruppen von Schmugglern und Piraten tummeln, die dem Spieler viele Gelegenheiten und neuartige Missionen bieten sowie neue Erweiterungen und Waffen für die Albion Skunk.

Besitzer von X Rebirth können den "The Teladi Outpost"-DLC bis zum 1. November kostenlos auf Steam vorbestellen.


Beachtet vorallem den letzten Satz! Der DLC ist kostenlos für alle die X:R besitzen oder bis zum 31.10 auf Steam kaufen.
Ihr müsst in Steam unter Suche dann X Rebirth eintippen und den DLC auswählen und auf "Herunterladen" klicken. Dann gehört er euch und wird heruntergeladen sobald er verfügbar ist.


Nachfolgend Antworten auf einige der unvermeidlichen Fragen zu dieser Ankündigung:


Was ist in Update 2.50 enthalten und wann kann ich es bekommen?

• Version 2.50 von X Rebirth ist bald verfügbar.
• Die Liste der neuen Funktionen und Fehlerbehebungen findet ihr in den Patch Notes.
• Euer Spiel wird automatisch aktualisiert, es sei denn, ihr habt die entsprechende Funktion im Steam Client deaktiviert.

Was ist mit Update 3.0?

• Version 3.0 von X Rebirth wird im Dezember veröffentlicht.
• Es wird neben noch mehr Fehlerbehebungen und allgemeinen Verbesserungen auch neue Gameplay-Funktionen enthalten, die wir zu einem späteren Zeitpunkt bekannt geben werden.
• Es wird als normales Steam-Update veröffentlicht, das alle Besitzer erhalten werden, genauso wie alle vorherigen Patches.

Und was ist mit der Erweiterung?

• Die Erweiterung, The Teladi Outpost, wird zur gleichen Zeit wie Version 3.0 veröffentlicht werden.
• Es wird neue Inhalte geben, wie neue Gebiete im Weltraum, neue Story-Missionen, neue Fraktionen, neue Schiffe etc.
• Wenn ihr X Rebirth bereits besitzt oder es vor dem ersten November kauft, könnt ihr die Erweiterung bis zu diesem Datum kostenlos auf Steam vorbestellen.




Ich persönlich freue mich sehr auf den Dez. :)
 
[FONT=&quot]X Rebirth 2.5 ist[FONT=&quot] da[FONT=&quot], der Patch kann ab sofort geladen werden :daumen::daumen:[/FONT][/FONT][/FONT]


Hier die finalen Patch Notes:

New Feature: New side-bar based main menu.
New Feature: External camera view.
New Feature: Free look in cockpit.
New Feature: New shipyards for small and medium sized ships.
• Added Drone Hunt generic mission.
• Added Protection Detail generic mission.
• Added Diplomatic Aid mission chain.
• Added respawning of specialists with increasing hire fees.
• Added incoming remotely ordered wares to item trader menu.
• Added auto-refuel setting.
• Added small ship traders.
• Added primary shields to large ships which did not already have them.
• Added "civil war" behaviour between Plutarch and Heart of Albion in Albion.
• Added ability to replace destroyed CVs so that station construction can can continue.
• Added ability to assign ships to other ships of same size or to any large ship.
• Added option to choose between stopping and maintaining speed while in menus.
• Added event monitor display to drone control mode.
• Added target elements for player-owned small ships.
• Added statistic for storage modules hacked.
• Added crash report option with privacy settings.
• Improved event monitor with "picture-in-picture" mode.
• Improved hacking gameplay.
• Improved engine animation and effects.
• Improved ship AI behaviour in numerous situations.
• Improved generation of mission enemies.
• Improved "Assign new superior" command.
• Improved ability menu to show when a drone is unavailable.
• Improved mission target indicator to point always to the closest mission target.
• Improved trade offers menu (shopping list is included in ship cargo).
• Improved docking behaviour of drones.
• Improved build tree menu user experience.
• Improved several mission briefings.
• Improved Open Comm Link menu in legacy main menu.
• Improved scan time for police scanning illegal activities.
• Improved lifetime of containers dropped from cargo bays.
• Improved remote controlled player drones flying back to the player ship.
• Improved rendering of distant objects to reduce flickering slightly.
• Improved Mission Bar so it no longer obstructs menus.
• Improved crash report content to help us find and fix causes of crashes.
• Fixed several plot and other mission issues.
• Fixed player ship cover faction not being reset from Xenon after plot.
• Fixed player ships returned during the plot being inactive.
• Fixed incorrect Player relations with Plutarch.
• Fixed Reiver reputation not being mutual in new games.
• Fixed drones not being able to return to their home base.
• Fixed an issue with station expansions not completing out-of-sector.
• Fixed multiple ship dealers per platform.
• Fixed escort ships disappearing after loading a savegame.
• Fixed a pathing issue for ships flying to stations.
• Fixed an issue with gas collectors not collecting.
• Fixed production module animations being stuck after having been out-of-sector.
• Fixed incorrect AI ship behaviour after having been forced out of a highway.
• Fixed several problems with drone docking.
• Fixed problems with transport drones not picking up containers.
• Fixed drones failing to get a new commander if theirs is destroyed.
• Fixed several mining bugs (resource gathering, movement, searching...).
• Fixed cases of player drones getting lost when you enter a highway.
• Fixed police not detecting illegal cargo in player inventory in many cases.
• Fixed station building not proceeding correctly when not in the player zone.
• Fixed refuel budget menu assuming that the trader has no money.
• Fixed case where build resources are requested for the playership.
• Fixed problem involving disappearing wares.
• Fixed managers pestering the player for money.
• Fixed stuck trade offers and refunded money to all participants.
• Fixed shields not protecting surface elements on several ships in Omicron Lyrae.
• Fixed jumpgates sometimes sending the player to invalid positions.
• Fixed mining drones not picking up asteroids in some cases.
• Fixed ships getting stuck waiting for drones.
• Fixed some ships not shooting at large objects.
• Fixed some trade ships ignoring trade opportunities for extended periods of time.
• Fixed storage calculations for intermediate products that caused storage requirements to be vastly overestimated.
• Fixed exploit allowing repeated instantly-profitable trades on shipyards.
• Fixed temporary loss of faction discounts when temporarily losing reputation.
• Fixed remote transport drones ending up in the player squad.
• Fixed station-to-station trades sometimes ending prematurely.
• Fixed dropped inventory items being picked up again immediately.
• Fixed picked-up objects disappearing due to timeout.
• Fixed several problems associated with hacking gameplay.
• Fixed mining drones being unable to return to some capital ships.
• Fixed Split "Gangrene Chaser" turrets disappearing and allow re-building.
• Fixed upgrade resources being counted twice for building.
• Fixed upgrade level rounding issues resulting in incorrect upgrade counts.
• Fixed ship category in encyclopedia for Hermod, Light Sul and Heavy Sul.
• Fixed inconsistent upgrade counts between encyclopedia and ship dealer.
• Fixed player ship selectable in Assign to Commander conversation.
• Fixed unidentified station modules having a name in the map.
• Fixed being able to remote comm NPCs in the same room.
• Fixed offset mouse position in borderless window mode.
• Fixed mouse confinement when starting the game in borderless window mode.
• Fixed minor button selection bugs in menus.
• Fixed issues with scrolling down in some menu tables.
• Fixed automatically changing selection in map menu.
• Fixed initial button selection in menus not being highlighted.
• Fixed rare cases of hotkey buttons not working.
• Fixed occasional freeze when opening the options menu.
• Fixed cases where the dialog menu was not displayed.
• Fixed mode options being available in the player ship's back room.
• Fixed left mouse clicks not closing ability/interact menus in some cases.
• Fixed double clicks on current target not always opening interact menu.
• Fixed stuck scroll-bar when returning to a previous menu.
• Fixed platform trader menu getting stuck with discounts.
• Fixed various other issues with UI and targeting behaviour.
• Fixed dialog or legacy main menu sometimes not showing buttons as selected.
• Fixed pressing ESC/DEL on loading screen returning to startmenu after loading is done.
• Fixed target cycling not working in highways.
• Fixed targets being lost in some cases.
• Fixed mission targets showing group target elements for ships instead of single ship target elements.
• Fixed certain invisible ship/station components being selectable as target.
• Fixed keyboard navigation selecting options from time to time.
• Fixed input actions and states mapped to axis on joystick 3-8 not working.
• Fixed ability to comm from a remote control drone using the "C" shortcut.
• Fixed stuck shift keys when alt-tabbing or changing window focus.
• Fixed station hints not being shown in non-plot games.
• Fixed mission offer locations being displayed when in a drone.
• Fixed weird camera behaviour when flying relative to moving capital ships.
• Fixed main menu font issue in Chinese and Korean.
• Fixed the boost effect not stopping in some situations.
• Fixed missing Ad Sign text in event monitor.
• Fixed wrongly-scaled buy ship menus on detail monitor.
• Fixed wrong message text when standard drones arrive via remote delivery.
• Fixed subtitles changing too fast for long lines.
• Fixed incorrect English voice lines for a Teladi speaker.
• Fixed excessively bright lights on certain objects.
• Fixed disappearing ice asteroids.
• Fixed missing advertising signs.
• Fixed several of the most common causes of crashes.
• Various optimisations resulting in performance improvements.


[FONT=&quot]64-bit:[/FONT]
[FONT=&quot]The system requirements for the game have always stated that it requires a 64-bit version of Windows, and the 64-bit version of the game is now successfully in general use. [/FONT]This is likely to be the last major version for which a 32-bit executable is available.


Das hat sich doch mal gelohnt :)


Ich wünsche euch viel Spaß mit dem neuen Update. Ich werde jetzt auch mal eine ausführliche Runde in X:R drehen :hail:



Edit, zum einstimmen:

Eingebundener Inhalt
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Wie ist denn das Spiel nun tatsächlich im Vergleich zum Release? Ich habs das letzte mal beim Release gespielt und da konnte man nichtmal vernünftig traden weil die Tradeships immer irgendwi festgesteckt sind und so 'n Blödsinn.

Kann da mal wer 'ne kleine Zusammenfassung schreiben? Meine HDD ist nämlich voll und ich würd jetzt ungern was löschen, wenn das Spiel immernoch nix taugt :D
 
Das mit den Transportschiffen wurde doch bereits in den ersten Patches behoben ;)
Ich hatte ja die gleichen Probleme damals. Inzwischen habe ich Startprobleme, das Spiel will nicht starten und bricht mit einer Fehlermeldung ab. Ich installiere es gerade neu.

Natürlich gibt es auch in der V2.5 noch Bugs etc, aber die schlimmsten "Anfängerfehler" sind schon lange behoben. Kannst es dir ja mal anschauen, sind doch nur 7GB :)
 
Inzwischen läuft es auch bei mir wieder. Falls jemand von euch diese Fehlermeldung erhält:

X Rebirth encountered a serious Error:5
Müsst ihr nur folgendes tun:

config.xml und deine uidata.xml im C:\Users\.......\Documents\egosoft\x rebirth\xxxxx Ordner löschen
 
nur mal als kurze frage:
ich hab mir heut XR gekauft und grade aktiviert. nun bin ich unter bibliothek rechts in der liste bei links auf dlc und dort wurde mir teladi outpost angezeigt. da stand dann kostenlos und vorrausladen und da bin ich druff. dann stand da, es wäre aktiviert und download/install buttons waren noch grau. bin dann wieder auf die bibliothek - da stands nicht drin.

ist das jetzt dennoch richtig gelaufen? oder muss das dann in der bibo mit auftauchen? oder wo kann ich das erfahren, dass das aktivieren tatsächlich geklappt hat?
 
mach mal einen Rechtsklick auf X-Rebirth-->Eigenschaften und dann müsste in der Registerkarte DLCs der DLC aufgelistet sein.
 
ah, thx ich15 - da stehts mit bei. und ion: das war der erste post, den ich gesucht hatte vorhin ^^ nur leider hat das mit dem "suchen" nich so wirklich gefunzt. es gibt zwar ne suche, aber da hat er ganz doll brav MEIN xr gefunden - doll ^^ bin dann halt dort wie gesagt über die link liste rechts gegangen. aber es scheint ja gefunzt zu haben. muss ich nur noch irgendwann mal zeit finden ><
 
Neue Features des Patch 3.0 befinden sich aktuell in der Beta, ich möchte euch schon einmal zeigen worauf ihr euch freuen könnt :)


New Feature: Interactive holomap with mouse support, rotation, panning and automatic zoom between map levels.
New Feature: Stations can now be built in Empty Space zones.
New Feature: Dangerous regions that can damage your ship (feature implemented but regions not yet in map).
New Feature: Crafting of special items (menu present but feature not yet fully enabled).
New Feature: Beta 3 New non-plot mission chains.
New Feature: Beta 3 Employee training to improve skills (feature not yet fully enabled).
New Feature: Beta 3 Ware exchange between player ships and stations.
New Feature: Subsystem target cycling.
Beta 4 Added ability to run in first person mode.
• Added custom trade offer price settings.
• Added new kind of floating crate that must be opened by destroying locks.
• Added new trade and targeting software upgrades for the player ship.
• Added option to enable automatic refuel when ships call player if they are out of fuel.
Beta 3 Added build progress display to monitor and map.
Beta 3 Added option to display non-squad ships in Trade Offers menu.
• Added Patrol Zone order to continuously secure a zone.
• Added Gather Resources for mining in different zones.
Beta 3 Added option to recall all drones.
• Added encyclopedia page showing station build costs.
Beta 3 Added estimated profit to trade menus.
Beta 3 Added default drone setups to ship dealer drone menus.
Beta 4 Added encyclopedia button to trade details
Beta 3 Added shortcut display to new main menu.
Beta 3 Added shortcuts for property owned, player inventory and undock.
• Added new in-game statistics.
Beta 4 Added new tips.
Beta 4 Added ability to rename Empty Space zones once a player station has been built there (improves new feature in 3.0).
Beta 4 Improved gamestart balancing.
• Improved smalltalk gameplay.
Beta 4 Improved smalltalk reward balancing.
• Improved AI turret avoidance.
• Improved AI fuel station selection to reduce queues at the pumps.
• Improved AI attack behaviour on fleets of capital ships.
Beta 3 Improved AI missile target selection.
Beta 3 Improved small fighter attacks on big targets.
• Improved positioning of highway advertising signs to avoid traffic.
• Improved price calculation and discount system to make trading viable for a wider range of wares (new base prices to come).
• Improved balancing of police licence prices, bounty rewards and mission rewards.
Beta 4 Improved behaviour of Recall Drones and Smart Defence buttons in Ability menu.
Beta 3 Improved refuelling behaviour so that local budgets are no longer wasted on fuel.
Beta 3 Improved effect on production efficiency of station employees, including skill levels.
Beta 3 Improved AI engineer balancing.
Beta 4 Improved holomap colour settings.
• Fixed occasional highway-related sound cut-out.
• Fixed builder ship positioning.
Beta 3 Fixed respawning of hidden ships once claimed.
• Fixed further cases of production getting stuck when storage for some products is full.
• Fixed attack/defend configuration of Defence Officer not working in some cases.
• Fixed unfriendly NPCs allowing further question options after "Where can I find...?".
• Fixed Refuel command being displayed twice in the pilot info.
Beta 3 Fixed command info showing 'Docking' when ships undocking.
• Fixed wares being listed as available for resource gathering on ships not capable of mining them.
Beta 3 Fixed negative credits in logbook messages.
Beta 3 Fixed missing remaining discount time.
Beta 3 Fixed "unlocked" percentage being shown for player-owned objects.
Beta 4 Fixed incorrect unit capacity calculation in trader menus.
Beta 4 Fixed production times in the info menu not updating.
Beta 3 Fixed "Account Updated" notification sometimes reporting double amounts, even when transferred amounts are correct.
Beta 3 Fixed trades failing completely if pilot funds are not sufficient for entire amount.
Beta 4 Fixed additional wares being transported if an empty transport drone is destroyed on its return trip.
• Fixed ships with trade orders stuck in following player ship (stuck trades will be completed after current task).
• Fixed capital ships not shooting at some stations.
Beta 4 Fixed station not attacking enemies in several situations.
Beta 4 Fixed damage per second simulation for ships using missiles as weapons when player is not present.
Beta 4 Fixed demolition drone ammo.
• Fixed remote controlled missiles not moving if player stops controlling them.
Beta 3 Fixed custom trade offer price settings not being saved in savegames (feature introduced in 3.0).
• Fixed player-owned ships unable to deliver wares to homebase if manager had no money (introduced in 3.0).
• Fixed ships not finishing planned trade trips in certain situations.
• Fixed ships behaving as though moving while actually standing still.
Beta 4 Fixed ships getting stuck in highways.
• Fixed at least one cause of unexpected warping of player ship to a new location.
• Fixed cockpit camera movement not working when loading a savegame.
• Fixed missing voice feedback for some orders.
• Fixed incorrect NPC voice feedback when there are no explicit orders.
• Fixed prices of new trade software upgrades (feature introduced in 3.0).
• Fixed object positions on map when viewing a different sector.
Beta 4 Fixed inability to zoom out when viewing large objects via external camera (introduced in 3.0).
• Fixed random initial mouse position when mouse cursor activated on platform.
• Fixed subsystem target cycling not doing anything when no target object is selected (introduced in 3.0).
• Fixed target cycling sometimes skipping a target or selecting the wrong one.
• Fixed missing control remapping for new subsystem target cycling keys (introduced in 3.0).
• Fixed rare case of current target being lost when cycling targets.
• Fixed repaired surface elements not being targetable.
• Fixed capital ships not showing target elements directly after having been constructed, refueled, or repaired.
• Fixed several other rare problems with target elements.
• Fixed various problems with "re-pinging" of mission targets.
• Fixed various problems with crosshair information display.
• Fixed ability menu not updating if new drone is installed while menu is open.
Beta 4 Fixed slider range for drones on small ship trader.
Beta 4 Fixed problems targeting certain buttons using mouse controls (introduced in 3.0).
Beta 3 Fixed flickering of buttons in Ability menu with mouse controlsin some cases.
Beta 3 Fixed case where buttion in Ability menu could get stuck in the active state.
• Fixed several other minor menu behaviour issues.
• Fixed various causes of the most common causes of crashes and improved crash reporting.
Beta 4 Fixed several more causes of game and menu crashes.
• Optimisations resulting in performance improvements, especially in busy areas.




Ihr könnt auch gerne an der Public Beta teilnehmen: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=355582
Findet Bugs und meldet sie im Forum, testet die neuen Features und gebt Feedback - das hilft den Entwicklern das Spiel immer besser zu machen :)
 
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