[Sammelthread] F1 2018

In F1 2017 hatte ich da keine Probleme, da kam ich immer perfekt weg, war i.D.R. der bester Starter im Feld, jedoch ist das in F1 2018 echt krass, da hat man echt keine Chance, erstrecht nicht mit einem Renault Motor im Heck, wobei ich in Silverstone laut diesem Ranking schon das letzte Update in Planung habe welches mich an Mercedes vorbei schiebt. Heißt in Deutschland habe ich laut der Liste den besten Motor.

Hatte aber eben im Rennen einfach einen random Absturz, den ersten seit dem Release Day.
 
Bei mir war das umgekehrt. In F1 2017 konnte ich nicht gut starten und wurde eingeholt. In F1 2018 bin ich der beste Starter im Feld, selbst in Onlinelobbies oder in der Koop-Onlinemeisterschaft.
Nach dem Rollen etwas mit dem Gas "spielen" hilft ungemein.
 
Ich muss da noch mal bisschen rumprobieren, schade ist aber auch das ich trotz manueller Kupplung nur ein (1/0) System habe, also entweder an oder aus, schade.
 
Könnte mir mal jemand das Spritsystem erklären.

Ich habe ja diesen langen Balken und die Rundenanzahl bei den Einstellungen wie fett man die Mischung macht.
Aber ne Anzeige, wie voll der Tank noch ist, gibt es ja nicht wirklich.
 
Könnte mir mal jemand das Spritsystem erklären.

Ich habe ja diesen langen Balken und die Rundenanzahl bei den Einstellungen wie fett man die Mischung macht.
Aber ne Anzeige, wie voll der Tank noch ist, gibt es ja nicht wirklich.

Du kannst dir in dem rechten Untermenü einblenden lassen wieviel % du über deinem Delta bist, also wieviel Sprit zu viel da ist. Am Rennbeginn ist deine Spritmenge von dem abhängig, wie du die Runde im Trainingsprogramm gefahren bist, kann aber auch angepasst werden.

Ne andere Anzeige zum Tank habe ich aber auch noch nicht gefunden.


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Da es in der Formel 1 kein Nachtanken gibt, macht eine Standanzeige auch keinen wirklichen Sinn mehr. Die Deltaanzeige ist genau richtig für die Taktiken im Rennen.
 
Dankeschön...

.muss mich also mit dem Delta orientieren, wie voll der Tank ist.

Was mir auch noch aufgefallen ist, umso schwerer man KI macht, umso aufwändiger muss man sich um seine eigene Hardware kümmern.
Da wäre ne Anleitung super. Aber gibts ja nicht.

Und da muss man schon nen bissel Erfahrung haben, um zu wissen , wann man was tauscht.
Mache ich die KI wieder schwächer kümmert sich das Spiel teilweise selbst darum.

Allerdings möchte ich gern die Stärkeren Gegner, und die habe ich nur bei hohem KI.

Kann man da noch irgendwas einstellen, das sich nur die Fahrstärke der Gegner erhöht?
 
Patch 1.05 ist heute erschienen:

General:

• Interviews – Option included to turn off or extend the interview timer – you can find this option in Preferences -> Gameplay Settings -> Press Interview Time Limit
• Fixed an issue where race fuel load was insufficient to finish a race after using the race strategy practice program in a restarted practice session – NOTE: This fix will only apply after you go to the next Race Weekend. You may also have to complete a Race Strategy Practice Programme for it to take full effect
• PC - Fixed issues with Thrustmaster T300 wheel
• PC - Game now works with AMD Phenom CPUs – (without the need to use the Beta workaround) NOTE: These CPUs are below minimum specifications to run the game and are therefore not technically supported, so you may still experience some performance issues
• Updated the Abu Dhabi tyre compound selections
• Fixed a crash when fast forwarding an instant replay
• Re-balanced Medium Traction Control Settings
• Fixed an issue where AI team mates could become stuck queuing in the pit lane
• Updated the Baku track map to include all DRS detection zones
• Improved game stability and various other fixes, including fixing the most common crashes on PC.
• Fixed a crash that occurred on the last corner of Shanghai
• PC - Fixed an issue where resolution changes cause partial black screens during cut-scenes

Multiplayer

• Fixed an issue where hosting a lobby after leaving a classic race resulted in some players being locked to soft tyre compounds
• Fixed an issue where a dedicated spectator who is a client can get de-synced information for pit lane status in the position list
• Fixed a crash when spectating qualifying sessions
• Improved game stability and various other fixes

Ich frag mich was das Re-Balancing der mittleren Traktionskontrolle zu bedeuten hat, fand das aktuell eigentlich ganz abgenehm zu fahren.
Ich konnte es noch nicht ausprobieren aber ich hoffe die haben es nicht verhunzt.

Edit: Okay das hat nicht lange gedauert, aufgrund von vielen Beschwerden wurden mit einem Hotfix die Änderungen an der Traktionskontrolle wieder zurückgesetzt.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich fahre gänzlich ohne Fahrhilfen, bei F1 2016 hab ich mich ohne ABS noch nicht gewagt, aber seit F1 2017 ist das kein Problem mehr.
Die Änderung mit dem Timer ist ganz nett. Das jetzt auch endlich Phenom CPU´s Unterstützt werden finde ich super :)
 
Mit Controller würde ich auch mit TKS und ABS fahren, aber mit Pedalen lässt sich das super dosieren :)

Gesendet von meinem ONEPLUS 3T mit Tapatalk
 
Patch 1.06 auf Steam ist live:

• 2018 Car model and Livery Updates
o Various livery and sponsor logo updates to teams
o Updated McLaren nosecone
o Updated Ferrari mirror mountings
o Updated Force India sidepod turning vane geometry and steering wheel materials
o Updated Renault front wing and rear wing endplates
o Updated Haas sidepod turning vanes, mirror mountings and halo geometry
• 2018 Vehicle Performance Updates
• Players can now change AI difficulty between sessions
• Updated DRS Detection zones for the 2018 Singapore GP
• Updated Hungary and Singapore Track Map Videos
• Fixed an issue where it was possible to have DRS use on incorrect parts of the track after using instant replay
• Made some adjustments to the AI R&D Progression in Career
• Achievements – “Every artist was first an amateur” should now unlock correctly
• Fixed an issue where the player was being awarded an incorrect 10 place grid drop penalty instead of 5, for changing a gearbox in career
• Fixed an issue where the player was being awarded a 5 place grid drop penalty instead of 10, for fitting an extra MGU-K, Control Electronics or Energy Store component for the 1st time.
• Xbox One – Fixed Xbox Voice chat not working
• PC – Global leaderboards are now showing in the Steam client
• Multiplayer – Fixed an issue in multiplayer where the host was able to select re-start session after receiving terminal damage
• Multiplayer – Fixed a deadstate issue for players starting OSQ when the host and secondary host are dedicated spectators
• Multiplayer – Fixed an issue where cars would spawn on top of each other after joining in progress a OSQ session and then loading into a race
• Improved stability and various other fixes

Edit: Vergleich der Car Performace pre und post patch (Quelle: reddit, user dogryan100)
 
Dankeschön...

.muss mich also mit dem Delta orientieren, wie voll der Tank ist.

Was mir auch noch aufgefallen ist, umso schwerer man KI macht, umso aufwändiger muss man sich um seine eigene Hardware kümmern.
Da wäre ne Anleitung super. Aber gibts ja nicht.

Und da muss man schon nen bissel Erfahrung haben, um zu wissen , wann man was tauscht.
Mache ich die KI wieder schwächer kümmert sich das Spiel teilweise selbst darum.

Allerdings möchte ich gern die Stärkeren Gegner, und die habe ich nur bei hohem KI.

Kann man da noch irgendwas einstellen, das sich nur die Fahrstärke der Gegner erhöht?

na da bin ich ja mal gespannt was der Patch bewirkt......

• Made some adjustments to the AI R&D Progression in Career
 
Und was ist wenn ich jetzt schon eine Karriere habe? Wird mein Wagen dann einfach runtergestuft oder wie?

Gesendet von meinem ONEPLUS 3T mit Tapatalk
 
Ja, die Änderungen werden auch in bestehenden Karrieren wirksam.

Neuer Patch 1.07:
- Fixed an issue where players leaving and rejoining in a large player session causes frame rate drops
- Fixed an issue where it was possible to set fastest lap in Time Trial by driving a shorter route off circuit and not returning to the track
- Modern car lap times should no longer upload to Classic era leaderboards
- Fixed a crash for some users loading into a career race session
- Fixed a framerate drop on the France when players drive off track
- Players with an 'S' Safety Rating should no longer be put into lobbies with 'D' rank players
- Fixed an issue where there was no engine audio when beginning MP race from Car setup screen
- Engine audio no longer gets stuck in 1st gear when exiting pits
- Various updates to the UDP telemetry output
- Various stability and performance fixes
- Various other bug fixes

Neuer Patch 1.08:
Hi all! Patch 1.08 is now available on Steam, you can check out the patch notes below.

Patch Notes
- Usernames should no longer be completely missing in Multiplayer lobbies and races. Note that the issue on PC where player names are shown as Unknown is a different issue.
- Fixed an instance where players could be stuck waiting for players in a multiplayer game following a host migration.
- Fixed an issue where players were unable to join a ranked session.
- Fixed an issue where cars would spawn on top of each other in multiplayer races.

Known Issues
Time Trial Leaderboards – There is currently a bug where the game will update your leaderboard time with your last lap time and not your fastest lap time. We are currently working on this issue and we aim to have the fix out soon.

Patch 1.09:
Patch 1.09 is now available for Steam, and you can find the patch notes here:

- Times set on this version should no longer overwrite faster times already uploaded to the Leaderboard. Please note that if you’ve already uploaded a slower time to a Leaderboard, we are unable to revert it to your previous faster time.
- Vehicle Damage should no longer show as Test in a Multiplayer Lobby.
- Players on Steam should no longer have names shown as Unknown when joining a Lobby in progress.
- Fixed cars stuttering in Replays.

Patch 1.10:
- Players will no longer be incorrectly overtaken under the Safety Car when they have high engine or gearbox wear.
- Fixed an issue that caused AI drivers with a puncture to not pit.
- Numerous improvements to the Interviews with Claire.
- Co commentator commentary should now always play correctly.
-Fixed an issue with the track rubbering in and marbles not working.
- Players will no longer be able to select reverse gear while driving forwards.
- Updated the Power Unit & Gearbox Management tutorial audio in German to correctly reflect the 2018 rules.
- Fixed players occasionally getting stuck waiting for players in Multiplayer when loading in to OSQ.

Patch 1.12:
Patch 1.12 is now live on Steam, and you can find the patch notes below:

- Invalidated lap times will no longer be incorrectly set back to valid when returning to the garage.
- Added new PC anti cheat.
- Improvements to the Safety Car behaviour when it’s deployed to the track.
- Broadcast speech will now play correctly after all sessions.
- Stopped spectators seeing the garage for a frame followed by the car on track for a frame causing a nasty flicker when spectating OSQ.
- Rebalanced Rank and Safety Rating calculations.
 
Zuletzt bearbeitet:
Seit Patch 1.12 gibt es Aussagen, dass in der Karriere die Upgrades bei dem eigenen Auto keinen Effekt mehr zeigen.
Habt ihr da ähnliche Erfahrungen gemacht?
Ich hab seitdem nicht mehr gezockt.
 
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