News The Last of Us: Leichte Enttäuschung beim Dienstags-Hotfix

Leichte Enttäuschung beim Dienstags-Hotfix
Naja, da muss man aber fragen was die Leute denn erwarten?
(Ich beziehe das explizit auf kleine Hotfixes und nicht auf die grundlegenden Releaseprobleme des Spiels)

Das sind halt bisher nur kleine schnell nachgeschobene Hotfixes, die schon mal ein paar Problemchen lösen sollen. Es handelt sich dabei nun mal nicht um ausgewachsene Patches.

Wir sprechen hier von komplexem Code, in dem man nicht mal eben innerhalb weniger Tage die auftretenden Fehler korrigieren kann.

So ist man von kleinen Hotfixes enttäuscht, aber wehe die hätte es nicht gegeben und man würde sich rein auf größere Patches konzentrieren, dann würde genörgelt werden dass nichts passiert. :ugly:

Stand jetzt würde ich jedem empfehlen mit dem Spielen noch zu warten bis die ihr Katastrophenrelease vernünftig auf Vordermann gebracht haben. Aber Unmut bezüglich schnell veröffentlichter kleiner Hotfixes zu zeigen, finde ich einfach nur albern.
 
Gibt halt viele Leute hier, die alles feiern, alles fressen, alles schönreden, Kritik ersticken wollen und deren Einstellung für mich direkt verantwortlich dafür ist, was Entwickler heute alles abziehen.

Im DF-Video wird nicht nur die VRAM-Geschichte kritisiert (die eine absolute Frechheit ist). Im Video sieht man z.B. Bugs mit den Schatten und vor allem eine CPU-Auslastung, die in keinem Verhältnis zu dem steht, was auf dem Bildschirm zu sehen ist. Das DF schon lange tief im ***** von Nvidia steckt stimmt zwar, aber das macht halt nicht alles was sie erzählen unwahr.

Vielen Dank für den Beitrag. Hatte die Hoffnung schon fast aufgegeben. Schön zu lesen, dass es hier offenbar doch noch Leute gibt, welche einen gewissen Mindestanspruch an PC-Ports haben und eben nicht alles fressen und schönreden.
 
Das ist aber oft so - wer ein Spiel, einen Treiber ... egal was... unbedingt sofort haben will, riskiert halt, dass es nicht so funktioniert wie gedacht und nach und nach gepatcht werden muss.

Ich werde mir "The Last of Us Part1" kaufen - allerdings erst im Herbst/Winter, wenn ich wieder mehr vor dem PC sitze.
 
Vielen Dank für den Beitrag. Hatte die Hoffnung schon fast aufgegeben. Schön zu lesen, dass es hier offenbar doch noch Leute gibt, welche einen gewissen Mindestanspruch an PC-Ports haben und eben nicht alles fressen und schönreden.
Ich kann mich halt nur auf meine erfahrung beziehen. Ich hatte bisher nicht einen Absturz, das Spiel läuft flüssig, ich bin von diesem Mausgedöns nicht betroffen weil ich eh auf 60 fps limite.. Bei mir ist alles super.
Bisschen nervig waren die Shader am Anfang und die langen ladezeiten, aber damit kann ich leben.
 
Also jetzt hier auf eine Persönlicheschiene zu fahren ist ein trauriges Bild. Man kann es auch andersrum drehen und Behaupten das immer die gleichen Leute über alles herummalen, nur weil sie kein Spaß mehr im Leben haben und den anderen ihren Missgönnen!
Das macht die Situation mit den mehr oder weniger gute Qualität der in letzter Zeit veröffentlichen Spiele nicht besser und trägt auch nicht zur Lösungsfindung bei!
 
Zuletzt bearbeitet:
Bisher konnte ich das Game gut spielen, also 13h. Und jetzt stürzt es alle Nase lang ab. Schade eigentlich. Wobei ich keinerlei ungewöhnliche CPU-Auslastung gesehen habe, wie von verschiedenen Stellen behauptet. Die Auslastung schwankte immer zwischen 30% und 60% und das ist völlig normal.
 
Bisher konnte ich das Game gut spielen, also 13h. Und jetzt stürzt es alle Nase lang ab.
Hast du ne Nvidia Karte? Dann schaue dass du auf jedenfalls den neuen Treiber installierst.

GeForce hotfix display driver version 531.58 is based on our latest Game Ready Driver 531.41

This hotfix addresses the following issues:

- [The Last of Us Part 1] Game may randomly crash during gameplay on GeForce RTX 30 series GPUs [4031676]
 
Ich spiele auf einer 2080 und aktuell läuft es wieder. :)

Das ist wieder mal ein Spiel, von dem man sich wünscht, dass es nicht zu Ende geht. Days Gone oder God of War waren auch solche Kaliber. :daumen:
 
The Last of Us Part I v1.0.2.0 Patch Notes for PC 14,2 GB on Steam

A patch for The Last of Us Part I is now live. This update addresses fixes for performance, user experience, visuals, and more. It also includes platform and hardware-specific fixes.
  • Fixed a crash that may occur while quickly swapping between character skin thumbnails
  • Fixed a crash that may occur on version 1.0.1.6 during shader loads when booting the game for the first time
  • Fixed one known crash that would happen randomly during gameplay
  • Updated texture streaming to reduce CPU usage
  • Fixed an issue where DualSense and Xbox One controllers’ analog sticks failed to respond
  • Fixed an issue where extraneous SFX played in both main and in-game “Options” menus
  • Fixed an issue where the Depth of Field setting’s (Options > Graphics > Post-Effects Settings > Depth of Field) sharpness may change based on the Render Scale’s settings (Options > Display > Resolution Scaling > Render Scale)
  • Updated Graphics settings (Options > Graphics) user interface to accurately display VRAM usage
  • Fixed an issue where Environments Texture Quality setting (Options > Graphics > Texture Settings > Environments Texture Quality) did not display the correct VRAM usage
  • Fixed an issue where the pop-up to enable diagnostics after a crash did not appear
  • Fixed an issue where certain artifacts and weapon skins textures may not properly render
  • Fixed an issue with the tutorial’s user interface not displaying correctly
  • Fixed an issue where mouse wheel scrolling in menus with dropdown options may accelerate faster than intended
  • Increased active loading to reduce load times on gameplay progression
  • Fixed an issue where camera orientation may warp to cursor position after exiting the Pause menu
  • [Photo Mode] Fixed an issue where camera will not rotate in while in the Lighting tab
  • [The Quarantine Zone] Fixed an issue where the player and buddy characters may suddenly appear wet during gameplay
  • [The Quarantine Zone, Left Behind] Fixed an issue where lighting and texture may flicker during gameplay
  • [The Outskirts] Fixed a gap in geometry visible during gameplay
  • [The Suburbs] Fixed an issue where animations may fail to load during gameplay
  • [The Suburbs] Restored the window-breaking and car-shaking FX in the sniper in-game cinematic
  • [Tommy’s Dam] Fixed an issue where horse animations would fail to load during an in-game cinematic
  • [Bus Depot] Fixed an issue where water FX may appear choppy during gameplay
  • [The Firefly Lab] Fixed a LOD issue where enemy NPCs’ helmets may vanish or appear corrupted

Left Behind Standalone

  • Fixed an issue where watergun shots would appear to hit Riley but not register while using Slow Motion with V-Sync off
  • Fixed a crash that may occur while following Riley in the mall
  • Improved level of detail in the Halloween store
  • Fixed a crash that may occur when triggering the optional conversation at the Affordable Getaways poster
  • Fixed an issue where textures of narrative elements appeared low-quality in a cutscene
  • Updated ESDF control scheme in the arcade minigame to use ‘G’ as the alt key to better match gameplay punching input

Accessibility

  • Fixed an issue where the Screen Magnifier may fail to work
  • Fixed an issue where Navigation Assistance’s directional icon may clip through the player character model

Localization

  • [ENGLISH, HUNGARIAN] Adjusted language used when referring to the DualSense controller’s adaptive triggers and touch pad
  • [THAI, LATAM SPANISH, KOREAN] Corrected translations in menus
  • [SWEDISH] Added missing text-to-speech in menus
  • [SWEDISH] Corrected language on crash window

AMD

  • Fixed an issue where incorrect defaults for graphics settings were applied to AMD RX 5700 and RX 6600 Series GPUs

Steam Deck

  • Fixed an issue where PSO Caching may freeze at 50% completion
  • Fixed an issue where plugging in a DualSense controller while viewing cutscenes from the Cinematics menu may force a player into gameplay
  • Adjusted the user interface to show Steam Deck controls in the Screen Magnifier menu
  • Adjusted positioning of the Weapon and Health HUD elements

Epic Games Store Version

  • Fixed an issue where the “Who’s a Good Boy?” achievement did not unlock despite the player meeting the requirements
  • Fixed an issue where the sky may render black
We at Naughty Dog and our partners at Iron Galaxy are closely watching player reports to support future improvements and patches. We are actively optimizing, working on game stability, and implementing additional fixes which will all be included in regularly released future updates.
For other issues we are currently tracking or investigating, please refer to our Known Issues. If you encounter any of these problems, please contact support to help us gather more data and insights.
 
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