[Sammelthread] DayZ Standalone

Status Report - 14 May 15
Textform:
Greetings Survivors,


This status report came a bit later than usual as we wanted to include some of the results and findings from this weeks experimental releases, as well as shed a bit of light on the intent of said releases. As we tread on into May, we'll be rolling 0.56 into 0.57 development with the intent of a regularly scheduled end of month release. Ramping up to this, you'll see frequent experimental branch updates and experiments ongoing on that branches servers.

As internally we spent time investigating server side performance, as well as the effect of various systems on production server performance we discovered abnormally high performance cost related to infected AI. As said performance should be lateral at a certain point, we've been fluctuating configurations and builds on the experimental branch to properly replicate the production environment and profile the exact location and behaviour of the source of the performance drop.






On the player side, we've made strong gains performance wise. We're seeing a gain of 4x higher performance per average player count, and this is instantly visible in gameplay. As the programming team moves ahead on investigating infected costs on server side performance, we'll be disabling infected spawning on stable branch servers (post-stable update)to ensure the highest quality of gameplay on that branch. Experimental will proceed with infected performance tests so we can as soon as possible return the infected to Chernarus en masse.
If you're curious how this work is going, once the end of the month stable update (0.57) releases - keep an eye on experimental branch.






I'm personally excited to see the gains on the player and gameplay side - we've still got a long way to go until feature complete, but I'm excited to chase you all across Chernarus.

Really not a bandit,
- Brian Hicks / Lead Producer



Standup Notes for the week of 14 May 15 (Note: Standup notes are not a change log - they are a quick high level look at tasks the teams worked on throughout this week)
Art:
  • GAZ Volga
  • Civilian Bus
  • VZ61 Scorpion
  • New Zombie Models
  • Civilian Hiking Jacket
Design:
  • Transfer of skinning to EnScript
  • Transfer of traps to EnScript
  • Tripwire Traps
  • Design of damaged barrel usage
  • Bugfixing
  • Profiling server performance for existing scripts
Programming:
  • Inventory refactorization bugfixing
  • Dynamic Events spawning bugfixing
  • Loot Distro bugfixing
  • AI Performance Analysis & Bugfixing
  • Character Controller
  • Login Que Design
  • New Damage Sys.
  • Server & Client Crash Fixes
Verstehe ich das richtig, dass erste Ende des Monats ein Stable Update kommt aber dann direkt von 0.55 auf 0.57 geht?
Dabei werden anscheinend die Zombies erst mal deaktiviert, da die neue Variante aus unbekannten Gründen zuviel Performance frisst.
Dafür sollen die Spielercharaktere deutlich weniger Ressourcen benötigen?
Klingt alles sehr komisch. ^^

Hiking Jacket
DayZInt_2015-05-14_10-01-13-37.jpg
 
[CTECVIDEO][/CTECVIDEO]Die Jacke sieht auf jedem Fall sehr sexy aus!


edit: ich verstehe den Satz so, dass keine neue Zombies spawnen. Mmn. warden wie früher, bei jedem Server neustart Zombies generiert, wenn sie tot sind, sind sie halt tot.
Beim nächsten neustart kommen dann neue dazu.
 
Die Jacke sieht auf jedem Fall sehr sexy aus!
Jo, die find ich auch gut. :)

ich verstehe den Satz so, dass keine neue Zombies spawnen. Mmn. warden wie früher, bei jedem Server neustart Zombies generiert, wenn sie tot sind, sind sie halt tot.
Beim nächsten neustart kommen dann neue dazu.
Das ist natürlich auch möglich. Wäre auf jeden Fall etwas besser!
Falls ich in den Foren noch was dazu finde, poste ich es hier.
 
Ich war gestern auf einem Server bei dem so viel Loot in den Barracken am Militär camp lag, dass DAYZ bei mir eingefroren ist und sich nicht mehr gefangen hat.
(Privatserver).

habe ne Stunde später probiert wieder zu spielen, kannste knicken, Bild friert sofort ein.

Auf anderen Servern gehts ohne Probleme :-D

Ich hoffe echt dass das Problem mit dem kommenden Update behoben wird.
Wenn man das Spiel auf manchen Servern in bestimmten Regionen wegen überfüllten Barracken gar nicht mehr spielen kann, ist das schon ganz schön krass.

Anzumerken ist, es war nicht mal ein Highloot Server
 
Das Spiel ist richtig gut. Zwei Stunden gespielt auf verschiedenen Servern, quasi kein Loot gefunden. Netmal wenigstens was zu Essen nur irgendwelche Lampen und Bürcher.... macht spaß
 
Musst mal ins Militärcamp südlich vom großen Airfield gehen.
Da liegt so viel loot, dass mein Game abstürzt :-D

Ansonsten, Bogen bauen und Jagen.

Geht auch

Hoffe aber ebenfalls, dass das mit dem Loot bald gefixxed wird
 
Musst mal ins Militärcamp südlich vom großen Airfield gehen.
Da liegt so viel loot, dass mein Game abstürzt :-D
Du warst aber auf einem Private Server. Da ticken die Uhren eh anders. ^^

Solche "Loot Explosions" kommen auch auf Public Servern vor, scheinen mir aber sehr unberechenbar zu sein.
 
Bin ich ja sehr gespannt wie dieses Update ausfallen wird. Hfftl verschlimmbessert es nicht wieder alles :(

Wer von euch hätte denn Lust mal bisschen zu überleben mit mir? :D
 
Wäre eig. fast wert auf Exp zu zocken.. hm.. ;)
Joa... Ich warte noch auf Stable, denke ich.

Status Report 27 May 15

Textform:
Greetings Survivors,

This week we're switching over to a new Status Report format, and merging in some of the community focused features from the dev hub into a single weekly report. We'll need to work a few kinks out over the coming weeks, so bear with us as we get this new format to the structure we want. 0.56/0.57 Development continues over on the experimental branch - the team is rapidly approaching a candidate ready for a stable branch update.
This weeks Status Report features info on E3, goals for the 0.56/0.57 stable update, and some outstanding charity efforts by DayZ community members.
And remember - the latest news and info on DayZ development is always available via the Dev Hub.

Contents This Week

Development Board Spotlight



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Dev Update



Those watching the experimental branch over the last few weeks have seen a high frequency of updates, configuration changes, and restarts as the development team ramped up volume and stress testing in preperation for the stable branch update. Strong gains in server side performance were made, and thanks to player stress testing on experimental branch - critical issues were identified in the performance of infected AI. With the gains in over all performance (server side) with player and simulation handling, we were able to isolate and identify the AI related issues - and the gameplay programming team is hard at work on resolving those issues.

In the mean time, as development continues - a firm red line on server side performance for stable branch has been established. This is to ensure an enjoyable experience, as well as reduce the amount of noise to signal ratio on the feedback tracker, and greatly improve the quality of repro steps, and critical identified issues coming in from that branch.
Over all, we expect that the experience will be significantly more enjoyable than 0.55 (but not where we want it to be for the release from Early Access)

In the interest of getting an update to stable branch as soon as possible, work on the programming side will continue internally on several key issues identified by players on that branch in 0.55 / 0.56 experimental.

- Intelligent spawning per building / Item per building capacity limits
- AI Performance costs (Infected - Animal)

As these systems are actively being worked on by the gameplay programming team - the stable branch update will have the spawning of infected, and the persistence disabled on stable branch servers. This is only a temporary measure while these two issues continue to be worked on, and we'll see both base building, and infected return with a vengeance as soon as possible.

- Brian Hicks / Lead Producer
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DayZ @ E3



DayZ Lead Producer Brian Hicks will be speaking about modding, and DayZ server hosting at the AMD PC Gaming Conference Tuesday June 16th.

Hosted by Sean 'Day[9]' Plott, the PC Gaming Show will take place at the Belasco Theater in Los Angeles on Tuesday, June 16, 2015. In partnership with Twitch, the PC Gaming Show will be streamed live, and feature new game reveals, updates on beloved series, and perspectives from key PC developers.

Make sure to keep an eye on the AMD PC Gaming Conference website and the DayZ Dev Twitter account for more information.


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Community Video: Always Burning

Youtuber The Running ManZ encounters Twitch streamer Always_OnTour in this short but exciting Solnichniy encounter. If you haven't checked out either of them - now is the time!

TheRunningManZ
Always_OnTour
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Schade, dass die Zombies + Loot in der neuen Stable Version erst mal nicht neu spawnen...
Ich dachte das würden sie mit dem Update auf 0.57 direkt umgehen.
Aber naja, passt schon... Ging früher ja auch.
Dann gibts halt wieder mehr Server Restarts. ^^
 
Hmmmm mehr Serverrestarts = mehr Chancen durch Bugs zu sterben, durch Häuser durch zu fallen und und und ....

Wir haben grad ne Dayz pause eingelegt und spielen erst mal Rust.
Das ist aktuell nicht so gut besucht und macht daher wieder Laune :-D
 
Hab jetzt nach Ewigkeiten auch mal wieder bissl DayZ gedaddelt. Am Anfang wars ja noch Cool wenn die Baracken und Gefängnisse mit Loot überfüllt sind, aber wenn man dann Full Equiped is wirds wieder sehr schnell Langweilig. Wird dann jetzt wieder auf Eis gelegt.
Meine Hoffnung ist im Moment echt ARK: Survival Evolved. Glaube das bietet sogar ne Art Endgame (Gottheit beschwören als Endboss) wenn ich das richtig verstanden habe. Hoffe das wird endlich mal ein vernünftiges Survival Spiel.
 
Ich hoffe, der Stable Patch kommt Donnerstag. :)
Quelle


Außerdem kann man bei Zielfernrohren nicht mehr den FOV Slider abusen.
 
Es gab heute anscheinend ein Update für Experimental.
Hat jemand schon gespielt? Läuft´s jetzt stabiler?
 
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