Sammelthread Baldurs Gate 3

Sammelthread
Ne ich weiß. Wegen der Meldung hatte ich ja neu geladen vor betreten von Shars Domäne... die Quest ist im Tagebuch auch offen... nur der Waldschrat ist nicht an seinem Platz ;-(
 
Ne ich weiß. Wegen der Meldung hatte ich ja neu geladen vor betreten von Shars Domäne... die Quest ist im Tagebuch auch offen... nur der Waldschrat ist nicht an seinem Platz ;-(
Ist er im Last Light Inn bei dem Typen von welchem du den Tipp kriegst wegen Thaniel?
Dort ist er bevor du Thaniel gerettet hast.

Auf der Minimap siehst du den Questmarker irgendwo?
 
Sry, Nachtschicht... nein da war ich auch schon. Er ist nirgends zu finden außer im Camp und da führt er mit mir nur die Unterhaltung wie bevor man Art (der Typ im Inn) überhaupt aufgeweckt hat.
Im Steam Firum konnte man mir bisher auch nicht weiterhelfen. Morgen versuche ich mal den Game Levelcache zu löschen.
 
https://www.gamesradar.com/games/rp...lock-players-but-we-dont-like-that-at-larian/

Baldur's Gate 3 dev explains in painstaking detail how and why players get to break the game: "The easy thing would be to block players ... but we don't like that at Larian"​


You encounter the Githyanki leader Voss in Act 1, and if you follow his questline through to completion, he'll give Lae'zel a legendary sword in Act 3. Kostov agrees that this is the best sword for melee Githyanki builds, so obviously players figured out a way to get it in Act 1 by casting the Heat Metal spell, which makes characters drop metal weapons, on Voss. The problem is, the dialog initially tied to this sword could spoil events of Act 3. This forced Larian to adjust Lae'zel's lines knowing full well it would be enabling wildly overpowered early builds.

"The easy thing would be to block players from using Heat Metal on Voss," Kostov explains. "But we don't like that at Larian. We love this sort of stuff so let's fully support it. Let players keep the cool weapon. They found a way to exploit the game, let them have it, it's awesome. And rewrite Laezel's dialog to make sure it works in Act 1. This might mean recording new lines, it might mean hiding some of the lines, but supporting the player's creativity is awesome. We found out later there's actually a wiki page for this exploit. It's super long too. That's awesome."


Arkane und Wolfeye gefällt das. Und Looking Glass Studios hätte das gefallen.
 
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