Xbox One doch schnellere Speicherbandbreite als PS4 ?

da steht nur, dass der ram (8gb ddr3) der xbox eine deutlich geringere Bandbreite bietet als der der ps4, dass die xbox dafür aber zusätzlich mit schnellem esram ausgestattet ist (der eine Bandbreite von 204gb/s bietet). (was übrigens vorher schon bekannt war)
die frage, die sich viele Nutzer stellen, ist, ob bei der xbox die geringe menge esram ausreicht, um den ggü. der ps4 langsameren DDR3-ram zu kompensieren. viele sagen nein (ohne dass es bisher Benchmarks o.ä. gab), die ingenieure sagen ja, da ddr3 und esram simultan angesprochen werden können:
"You can think of the ESRAM and the DDR3 as making up eight total memory controllers, so there are four external memory controllers (which are 64-bit) which go to the DDR3 and then there are four internal memory controllers that are 256-bit that go to the ESRAM. These are all connected via a crossbar and so in fact it will be true that you can go directly, simultaneously to DRAM and ESRAM," he explains."
 
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einige Entwickler sagen auch das es eine Qual ist für den esram zu Programmieren.

die microsoft-Entwickler sagen dazu: "The Xbox 360 was the easiest console platform to develop for, it wasn't that hard for our developers to adapt to eDRAM, but there were a number of places where we said, 'gosh, it would sure be nice if an entire render target didn't have to live in eDRAM' and so we fixed that on Xbox One where we have the ability to overflow from ESRAM into DDR3, so the ESRAM is fully integrated into our page tables and so you can kind of mix and match the ESRAM and the DDR memory as you go... From my perspective it's very much an evolution and improvement - a big improvement - over the design we had with the Xbox 360. I'm kind of surprised by all this, quite frankly."
 
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