Assetto Corsa Competizione: Patch 1.8 mit Support für Upscaling-Technologien

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Kunos Simulazioni hat den Patch 1.8 für das Tourenwagen-Rennspiel Assetto Corsa Competizione veröffentlicht. Die Raserei für bis zu 30 Piloten unterstützt nun die Upscaling-Technologien AMD FSR, Nvidia DLSS und TAA Gen5.

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Mit temporären AA und TAA Gen5 habe ich jetzt solche "Ghost"-Effekte hinterm Fahrzeug, dass sich je nach Geschwindigkeit des Fahrzeugs verändert. Einstellung stehen auf Hoch. Schalte ich AA aus oder nutze FXAA, dann sind diese "Ghost"-Effekte weg.
GTX 1060 / v496.84 & v496.98 (default)
Win11 22000.348

Screenshot (217).png
 
@MrX1980 Das hat nichts mit dem Update zu tun, die hatte man früher bei der Verwendung von TAA auch schon, mit KTAA ist es besser, dafür muss man Abstriche beim Anti Aliasing machen. "Lösung" gibt's es dagegen keine andere.
 
Version 1.8.2 gerade erhalten.
Changelog

1.8.2
- Fixed a navigation issue on the setup pitstop strategy page with D-Pad or keyboard.
- Fixed a potential crash related to mouse navigation in menus.
- Fixed TAB overlay leaderboard showing erroneous value for mandatory pitstops served.
- Fixed an issue with Ferrari 488 GT3 Evo custom livery templates.
- Fixed missing aero variation readout with the Jaguar G3 and the REX.
- Fixed BMW M4 GT3 dash display incorrectly showing last lap time instead of best lap time.
- Fixed occasional hang on session loading.

1.8.1
- Fixed Zolder missing from Open series championship selection.
- Fixed missing aero variation readout with Audi R8 LMS and LMS Evo.
- Fixed remnant tyre set and telemetry lap values in BMW M4 GT3 setup presets.
 
Habe gerade das Update von meinem Tankwart erhalten ...
... da werde ich wohl mal real racen ... done, läuft!
 

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Die Update Schlagzahl ist aber hoch. Gerade das nächste Update auf Version 1.8.4 erhalten.
Changelog wird mir noch nicht angezeigt.
 
.... Sehe ich mir nachher bzw. am Wochenende genauer an.
Na wenn du da schon bei bist kannst du ja mal testen ob das hier wirklich geht. https://www.computerbase.de/forum/t...dlss-2-0-mittels-update.2055101/post-26297156
Jo,
teste mal bitte mit ner 6800@DLSS.

Raff,
keine Zeit gehabt?
(hätte aber Verständnis wenn die Family Vorrang hat, reicht ja auch, wenn Du die Woche mal schaust)
 

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  • AssettaCorsaFSRvsDLSS@6800byCassini.png
    AssettaCorsaFSRvsDLSS@6800byCassini.png
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Und noch vor Nikolaus das nächste Update auf Version 1.8.5.
Von den ganzen Fehlern ist mir nur der erste Eintrag bei PHYSICS aufgefallen und halt das ich DLSS mit meiner GTX 1060 einschalten konnte (aber logischerweise nichts bewirkt hat).
Fahre im Moment hauptsächlich auch einen Porsche 911 bei besten Wetterbedingungen, daher fallen mir die Fehler mit BMW, Ferrari und Co. nicht auf.
1.8.5
GAMEPLAY:
- Fixed GT3 gen selector in Open Championship.
- Fixed pit window length setting in Championship.
- Mount Panorama mountain section now excluded from wet track limits.
- Further global adjustments to the wet track limits logic.
- Fixed an issue that prevented automatic saved games to load correctly.
- Fixed pre-weekend AI setting not taking an effect in Open Championship.

UI:
- Fixed keyboard/gamepad navigation in the car selection page.
- Name abbreviation (Lumirank ID) moved to Profile info page, obsolete Nickname item removed.
- Added leader track map indicator.

GRAPHICS:
- Adjusted windscreen wiper of the BMW M4 GT3 and raindrop effects.
- Fixed excessive loading times in Oculus VR mode.
- Slightly adjusted night brightness and standardized values accross tracks.
- DLSS setting now remains inactive with incompatible hardware.
- Fixed spray effects affecting windscreen while player car is behind pitwall.

PHYSICS:
- Fixed aero page slider display values not updating after using the fuel test function.
- Fixed BMW M4 GT4 wet preset's excessive brake bias setting for Imola.
- Adjusted aggressive preset for the Ferrari 488 GT3 Evo at Mount Panorama.
- Adusted brake bias and brake power in all setup presets of the Maserati GT4.
- Adjusted steering ratio in the Ferrari 488 GT3 (both).
- Adjusted steering ratio in the Lamborghini Huracan GT3 (both).
- Re-enabled aero variation readout for the Lamborghini Huracan ST and Porsche 991II GT3 Cup.
- Removed BMW M4 and M6 GT3 extra ECU map.

CONTROLS:
- Fixed Thrustmaster SF1000 display not functioning correctly with other TM devices connected via USB.
- Fixed Thrustmaster SF1000 delta lap time sign error.
- Readjusted Steer Filter range for controllers.

1.8.4
- Fixed the application hanging or freezing in certain situations in Multiplayer.
- Fixed a small error on the BMW M4 GT3 custom liveries.

1.8.3
- Adjusted AI pitting thresholds with damage.
- Adjusted wet track warning thresholds.
 
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