Pillars of Eternity: Platz 1 bei Wertungscharts - Bestes Spiel des Jahres bisher

Verstehe ich jetzt irgendwie nicht. Einerseits gibst du zu, dass du selbst genau auf dieses seichte Casualzeug stehst und dir Pillars zu anstrengend ist, aber andererseits willst du Publisher zum Umdenken bewegen? Hm...

Ich mag seichtes Zeug im Stil von DA:O, Skyrim oder Mass Effect. Bei DA:I passt aber vieles nicht mehr, es gibt hunderte belanglose Sammelaufgaben, Nebenquests die einen billigen Asia MMORPG würdig sind, dazu ein Respawn ein Gegnern und Ressourcen was man auch von MMORPGs her kennt, ein Kampfsystem was von einen low Budget Entwickler sein könnte, usw. Das meinte ich mit umdenken bei den Publishern. Das sie wieder mehr durchdachte Inhalte liefern, mehr liebe zum Detail und bessere Qualität.
 
Ich mag seichtes Zeug im Stil von DA:O, Skyrim oder Mass Effect. Bei DA:I passt aber vieles nicht mehr, es gibt hunderte belanglose Sammelaufgaben, Nebenquests die einen billigen Asia MMORPG würdig sind, dazu ein Respawn ein Gegnern und Ressourcen was man auch von MMORPGs her kennt, ein Kampfsystem was von einen low Budget Entwickler sein könnte, usw. Das meinte ich mit umdenken bei den Publishern. Das sie wieder mehr durchdachte Inhalte liefern, mehr liebe zum Detail und bessere Qualität.

Sehr schöne Rezension bei Metacritic, die dazu passt:
Hurts to say it after a long wait, but it SUCKS.

Don't want to start a debate, but, IMHO, this is the worst work around from Obsidian, and the farthest thing from a true RPG. Simply put, this subproduct is likable only to a minority of hardcore CCRPG players, more so if compared to modern masterwork DA: Inquisition.
It lacks the highly praised fetch FedEx quest system from DOA and Skyrim, as the popular dialogue wheel mechanism and the combat elements from another Bioware's master piece, Mass Effects 3, where gorgeous and complex button mashing mechanics make fights so brilliant. It lacks first-person shooting mode, QTEs and the mechanism of climbing tower to reveal map, and all the things a true RPG needs to be enjoyable.
Also, here comes back the annoying character stat building mechanism, and the boring concept of a concept plot ala P.Torment (another great failure) which gives player's frustration to recall memory about the main quest and story line. This is just an insult to all COD fans and action gamers, as well as any potential casual gamers. It diminishes the taste of all gamers around the world via greatly reducing its accessibility. It is a jerk of all trade. This is a game for no one.
You will hate the return of the old-school tactical view from the mediocre DA:Origins, which only hardcore players who appreciate pausing the game all the time, breaking the pace of combat. Friendly fire is enabled by default, making the game too easy.
Overall, by adding the complexity and annoyance of old-school RPG, removing the best elements from 2 most famous modern RPGs, as the exciting button mashing combat mechanics to the game, this game has reached the lowest low of RPGs that none in the world could ever reach. This is some anachronistic piece of garbage no one should care for.
(Wertung übrigens: 10/10) :D
 
Coole Kritik ☺ wenn ich daran denke wie schwer (und frustrierend) die Bards Tale Teile früher waren. Aber ich habe sie geliebt!
 
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