Sammelthread RaceRoom Racing Experience

Sammelthread
Updates

Released - 01-06-2017 RaceRoom has been updated | Sector3 Studios Forum

Released - 02-06-2017 RaceRoom has been updated (hotfix) | Sector3 Studios Forum

Soon

34663065310_4855a9bdd2_k.jpg

More High Res Pics: RaceRoom Racing Experience | Flickr

Zuletzt bearbeitet:
29-06-2017

Game:

Reworked the Yellow Flag code logic to address all cases where penalties would wrongfully be handed out.

Fixed various issues with Data Displays

Fixed a crash occurring on some machines with specific sound systems. As a result, all sound profiles are now listed in the Sound Settings menu instead of attempting to auto-detect.

Fixed an issue where the player could get stuck when accessing the Timing screen right at the moment the qualifying session ends and game switches to race session.

Fixed an issue with external links to auto-start the game and join a specific multiplayer server when the livery ID wasn’t passed in the link.

Fixed an issue where “Session Freeze” setting wasn’t passed to the dedicated server.

Fixed a case where certain track cuts would wrongfully result in instantaneous DQ for the player (ie: cutting T1 of Anderstorp onto the pitlane exit path)

Fixed an issue where dedicated server could sometimes remain stuck in race session

Fixed an issue where DNF players could sometimes show up in the race results .json file with their logged laps listed twice.

VR:

Brought back the possibility to set the resolution using a startup argument.

Made it so that the SteamVR Supersampling setting will be used for the resolution only if the user doesn't use a startup argument for setting the resolution.

Sounds, Cameras, Physics & AI:

Updated the Audi TT cup handling after feedback from Philip Ellis. More biting in the front at turn in, and looser rear under braking.

Fixed a glitch where code would report some RPM when ignition was on but engine wasn’t running.

Fixed an issue where code would briefly lock up all four wheels in certain cars when control is handed from AI to player (ie: rolling & leaderboard starts)

Art:

Nürburgring & Nordschleife: updated to 2017 visuals after our visit to the 24H earlier this year. Main pitwall logos, old pitwall color, BMW bridge, BMW sign at Brünnchen, T13 pitwall, NGK chicane logo, carousel banner, armco flags, graffitis, new fencing.

Paul Ricard : fixed some floating elements after the camber changes in last patch.

Zandvoort : Updated S/F gate visuals to current logo of the track.

Portal & Backend:

Added team field to profile details. This will (for now) be used in MP race results and standings seen in portal.

Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.

Zuletzt bearbeitet:
We are thrilled to finally share with you all a very special announcement on what has now been brewing behind our curtains for a while.
Porsche is coming to RaceRoom! #WelcomeHome

Porsche and RaceRoom have reached a long-term agreement with the goal of bringing you the best virtual Porsche Motorsport experience. No less than 9 Porsche race cars will come to RaceRoom, with the first three set for release in 2017.

Check out the video to get a first taste of the beautiful Porsche 911 GT3 Cup (991 II) and its unique flat-six sound in #RaceRoom
More details will be revealed in the near future.

Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.

Bin gespannt, was da auf uns zukommt. Ein paar (relativ) sichere Tipps von mir wären:

- Porsche 911 R
- Porsche 911 Cup
- Porsche 911 RSR (2017)
- Porsche 935
- Porsche 919 Hybrid

Womit noch vier übrig wären. Ab da wird's schwierig. Evtl. 997er für die "alten" GT3-Jahrgänge? Würde ich nicht drauf wetten. Einen Cayman GT4 Clubsport halte ich für wahrscheilich. Ein 911 RSR 1974 als klassische Cupklasse vielleicht? Gibt so viele tolle Rennwagen von Porsche, aber für viele davon fehlt die entsprechende Fahrzeugklasse in R3E. Mal könnte vielleicht noch den 911 GT1 in die bestehende GT1-Klasse eingliedern, wäre aber auch ein wenig seltsam, da der Ford GT und der Saleen ein ganz anderer Jahrgang sind (und im Grunde auch eine andere Klasse, der 911 GT1 war ja praktisch ein Prototyp.

Update 02-08-2017

New content:

BMW M235i Racing

Game:

Lowered default minimum force setting for Thrustmaster wheels.
Fixed Slow Down penalty calculations on turbocharged cars
Fixed cut detection logic on tracks with pitlane close to the track like Laguna Seca where simple cuts would result in disproportionate penalties.
DRS no longer deactivates from lateral G’s
Changed so game stops reporting error 13 when leaving a game session after only losing a couple heartbeats during the session
Change so the pitlane speed information overlay always shows when inside the pitlane.
Fixed a case where cars would appear to be hovering above tarmac on pre-race screens.
Fixed some data displays showing a ticker counting up to 0 at race starts.
Fixed an invalid lap overlay that was sometimes showing without any text.
Added a button to view the leaderboards upon finishing a hillclimb run so we could get rid of the non elegant solution of showing the position bar to inform the player of his position.
Changed the logic for the “Restart” button in leaderboards & competitions so it no longer purges your best lap and can still show the live time diff to your ghost on the data display.
Fixed a message wrongly stating the next lap would be invalidated in Hillclimb runs.
Fixed an issue where the HUD elements would sometimes be moved when coming back from an instant replay.
Fixed a crash occuring sometimes when cycling through cameras in the pitlane.
Game now aborts start-up if no display adapter resolution was found.

Multiplayer:

Added a dedicated server setting to set a latency limit (in milliseconds). Any player caught consistently above that limit will be automatically booted.
Added a dedicated server setting to force the race to end after a set time (in seconds). When set to OFF, the server will always wait for a race winner.
Fixed an issue where the dedicated server would sometimes not wait for late joiners to complete their loading sequence and proceed to next session anyway.
Fixed a case where disconnected players would sometimes remain visible on the HUD track map.

Sounds, Cameras, Physics & AI:

All cars: new external gearshifts added.
All cars: Adjusted suspension sounds.
All cars: Road Noise is now pure of any chassis sounds. Increased trigger sensitivity of bump samples.
Audi TT cup : Increased AI respect for other cars space
Mercedes 190 DTM 1992 : New sounds
Opel Omega DTM 1992 : New sounds
Hockenheim : fixed a harsh cut detection on the right hander entering the stadium area.
Nordschleife : Tweaked AI speed in Carousel.
Spa-Francorchamps : added some fly by cameras

Portal & Backend:

Added Team information on player profile and leaderboards.
Free content is now visible again in store.

Art:

Lada Vesta 2017: Fixed an interior window texture
Nürburgring : modified the font of the Porsche tagline on the GP pitwall.
Spa-Francorchamps: Resurfaced to reflect current asphalt, small fixes and tweaks.

RaceRoom Racing | Singleplayer Race | BMW M235i Racing @ Nürburgring Nordschleife VLN

Eingebundener Inhalt

Zuletzt bearbeitet:
Hallo,

seit langer Zeit bekomme ich schon keine Newsletter von Raceroom mehr.
Der Haken im Profil ist gesetzt, ab- und wieder anwählen bringt auch nichts.

Dank @ak1504 werden wir ja hier sehr schön über alle Neuerungen informiert, aber den Newsletter hätte ich doch gerne mal wieder.
Wie kann ich den Support am besten erreichen?
Auf der Homepage von Raceroom finde ich keine Kontakt-Mailadresse. :ka:

Danke für den Tipp @ak1504.
Mir wurde prompt auf Deutsch geantwortet.
Offenbar lande ich hier direkt bei der Raceroom Entertainment AG.
Diese hat zwar auch einen Newsletter, aber ich bezweifle, dass dies exakt der R3E-Newsletter ist. Die vermarkten ja auch noch andere Sachen als R3E.
Ich probiere es jedenfalls und werde berichten.
Raceroom ist übrigens eine Marke von KW Automotive, das wusste ich bisher nicht.

Man verwies mich auf diese Seite:
RaceRoom Newsletter Anmeldung

Wusstest du nicht ? KW hat schon SimBin am Leben erhalten und mit der RaceRoom Vision von Herrn Wohlfarth also jedem virtuellen Motorsport nahe zu bringen kam die Sache ins Rollen :)

Hallo Leute,

ich würde mir gerne das Spiel am WE installiere, und frage mich jetzt, wird mein Lenkrad auch unterstützt?
Ich habe das Thrustmaster T150, welches zB. in Assetto Corsa als T300 erkannt wird. Das T150 ist auf der website vom RaceRoom nicht gelistet.
Weiß es zufällig einer von euch?

Gruß Orth

Moin,

ich bin jetzt auch im Spiel. Leider muß ich, obwohl es hier irgendwo schon mal beschrieben wurde, mal fragen: WIE wird hier eingekauft?

In game besser als über Steam, okay. Hab jetzt mal das Starter Pack im Warenkorb, zeigt 9,97€ an. Wie verbinde ich jetzt das ganze mit Steam, oder geht das automatisch?
Wenn ich mich über Raceroom.com einlogen will, schicken die mich zur holländischen Steam Seite :huh:

Für Hilfe und sonstigen Tipps bin ich sehr dankbar.

Gruß Orth

Ich würde auf jeden Fall auch die VRPs (Ingame-Währung) über den Raceroom Store kaufen. Je größer das Paket, desto größer die Ersparnis. Falls du irgendwann allen Content haben willst, lohnt sich das größte Paket, bei dem du statt 100 Euro bei Steam nur 65 Euro zahlst. Bei den kleineren Paketen ist die Ersparnis prozentual auch kleiner (siehe Link von ak1504), aber immer noch lohnenswert.

Wenn du dort im Store VRPs kaufst, bekommst du einen Code, den du dann im Spiel eingibst. Auf die Weise bekommst du das Geld ingame gut geschrieben und kannst dann Fahrzeuge und Strecken direkt kaufen, ohne auf das Steam-Guthaben zugreifen zu müssen.

Hey,

die Weiterleitung zu Steam, also zum bezahlen klappt nicht. Overlay ist aktiv. :(
Gehe auf das Produkt, den Warenkorb, wird dann nochmal aufgelistet, zur Kasse, Bezahlen ... nix!

Wie bezahle ich denn VRPs ? Kreditkarte/Paypal und Co. hab ich nicht. Ging bis jetzt immer ohne für mich.
...und warum werde ich, wenn ich mich über Raceroom einloggen will immer zur ner holländischen Steam Seite geleitet? Ist die echt?

Zurück