Battlefield 4 Fähigkeit Rechnung

machine4

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Battlefield 4 Fähigkeit Rechnung

Hi,
mir geht es hier gar nicht so darum, wie die Fähigkeitspunkte berechnet werden, sondern eher darum, dass die Punkte scheinbar nicht richtig zusammengerechnet werden.
Hatte gerade mehrere Spiele gespielt und niemals Fähigkeitspunkte abgezogen bekommen, laut Spielbericht. Effektiv bin ich aber von einem 70er Bereich in einen 60er Bereich gerutscht. Hab also weniger Punkte als vorher obwohl laut den Spielberichten keine Punktverluste erzielt wurden. Anderstherum hab ich nach gestern Abend ca 6 Punkte zuviel gehabt, nach meiner eigenen Rechnung.
Konnte schon wer etwas ähnliches beobachten oder ist die Anzeige so Zeitverschoben, dass sie nie das momentane Ergebniss anzeigt?
 
AW: Battlefield 4 Fähigkeit Rechnung

Diese Skillanzeige ist eh ganz merkwürdig. Mal hab ich hammergute Runden und bekomm -30 Skills, mal hab ich ne schlechte Runde aber mache plus :ugly: Und wie das berechnet wird? Gute Frage, vielleicht sollte man mal bei DICE nachfragen oder so :ka:
 
AW: Battlefield 4 Fähigkeit Rechnung

War Skill nicht bezogen auf die Ranks der getöteten Spieler? So war das glaub ich zumindest in BF3.

Wenn du einen Spieler tötest, der einen höheren Rank hat als du = + Skill
Wenn du einen Spieler tötest, der einen geringeren Rank hat, als du = +-0 Skill
Wenn du von von einem Spieler getötest wird, der einen höheren Rank hat = +-0 Skill
Wenn du von einem Spieler getötet wirst, der einen niedrigeren Rank hat, als du = - Skill


Keine Ahnung ob das richtig ist, aber so würde das einiges erklären.


Hab schon manchmal 30:1 gezockt und hatte am Ende -Skill. War ich halt immer höher als der Gegner.



Skill ist wohl derjenige Wert, der an Sinnlosigkeit alles übertrifft :P
 
AW: Battlefield 4 Fähigkeit Rechnung

Wenn du einen Spieler tötest, der einen höheren Rank hat als du = + Skill
Wenn du einen Spieler tötest, der einen geringeren Rank hat, als du = +-0 Skill
Wenn du von von einem Spieler getötest wird, der einen höheren Rank hat = +-0 Skill
Wenn du von einem Spieler getötet wirst, der einen niedrigeren Rank hat, als du = - Skill

Das hat ja auch so wahnsinnig viel mit Skill zu tun..
 
AW: Battlefield 4 Fähigkeit Rechnung

Auf Reddit hat einer ziemlich gut beschrieben wie der Skill-Wert berechnet wird. Ist aber ne ziemlich krasse WallOfText und auf englisch. Viel Spaß:

**Disclaimer: This post is not about whether Skill is a good stat or a useless stat, so you can save that for someplace else. I just wanted to find out how it works.**

I believe I have found the proper formula for calculating the Skill rating you see in Battlelog.

This information was pulled from the game files and posted to Symthic. It served as my starting point.

SkillLevelParameters e6df679ae3633529acb47445de71eab7
$::Asset
$::DataContainer
Name Persistence/SkillLevelParams
SPM::SkillLevelComponent
MaxValue 1000.0
Weight 0.6
KPM::SkillLevelComponent
MaxValue 3.0
Weight 0.3
KDR::SkillLevelComponent
MaxValue 5.0
Weight 0.1
OldValueWeight 0.9
MaxValue 1000.0
MinimumTimeRequired 300.0

As you can see from this data, Skill is made up of three factors, each weighted by a different amount: 60% SPM, 30% KPM, and 10% KDR. The folks over on Symthic forum tried simply added the weighted amounts together, but that makes no sense. SPM is a huge number compared to the others. The values must be normalized before being weighted and added. What to normalize them against was a problem at first before I realized it was right in front of me. They are normalized against the MaxValues for each one.

You cannot (I don't think) calculate your total skill in a vacuum. Rather, it is built game-by-game by adding or subtracting from your starting skill. In other words, you have to have a starting skill number, then add in data for a game, and you can find out the resulting skill number.

You only need your pre-game Skill and the data from one game to make the calculation. The SPM you must use is derived from the score beside your name on the scoreboard before any awards are added, NOT the giant SPM number from the Battle Report. Take that score and divide by the round time to find your actual SPM. Find KPM by dividing your kills by the round time also. KDR is listed in in the Battle Report. Any values over the max values (1000, 3, and 5 respectively) are reduced to the max values.

It's a three-step calculation:

First, we normalize the values as fractions of the maximum possible.

(SPM/1000) = nSPM
(KPM/3) = nKPM
(KDR/5) = nKDR

Next, we weight the values and add them, then multiply by 1000

((nSPM * .6) + (nKPM * .3) + (nKDR * .1)) * 1000 = GameSkill

GameSkill represents your Skill in that single game.

Finally, we add the GameSkill with our starting skill. You'll notice in the data above "OldValueWeight 0.9". That means we will weight our existing skill by .9 when adding in the single game skill.

(OldSkill * .9) + (GameSkill * .1) = NewSkill

**Real World Example:**

[This is the last game I played](http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/404851328539527040/293833349/) two days ago. The other team rage quit. I had a pretty good round and I gained +8 Skill. My skill before the game was 510. Although Battlelog shows my SPM was 1018, that's not the value we want to use here because that counts awards. My actual SPM was 463 (12,905 points / 27.83 minutes), my KPM was 2.12, and my KDR was 4.92. We first plug in these numbers to normalize them against their max values.

(463/1000) = 0.463
(2.12/3) = 0.707
(4.92/5) = 0.984

Now we weight them, add them, and multiply by 1000 to get the single game Skill.

((0.463 * .6) + (0.707 * .3) + (0.984 * .1)) * 1000 = 588.2

Lastly, we add the GameSkill in with our weighted starting skill.

(510 * .9) + (588.2 * .1) = 517.82

That rounds up to a New Skill of 518. My calculation says I should have gained +8 Skill for that game, which is exactly what it shows in Battlelog. Also, 518 is my actual current skill at the time of this writing. I have tested it with about a dozen different games and players. It seems to work except it can occasionally be off by 1 point possibly due to rounding(?) or an error on the Battle Report (most likely).
 
Ganz pauschal bekomm ich mehr skill dazu wenn ich ptfo spiele und viele Ribbons bekomme fürs Flaggen holen oder halte. Hatte auch schon minus skill bei ner KD 6 runde. Auf jeden fall sehr sinnlos und seltsam dieser skill
 
AW: Battlefield 4 Fähigkeit Rechnung

viele Ribbons bekomme fürs Flaggen holen oder halte.
Was aber nicht stimmt, wie du es oben nachlesen kannst.

Finde aber bei der Berchnung doof, dass die K/D auf 5 reduziert wird. Wenn man mal ne guet Runde im Fahrzeug hat, schfft man ja auch gut udn gerne mal ne 10er K/D.
 
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