Sammelthread Helldivers™ 2

Sammelthread

Krolgosh

Moderator
Teammitglied
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Glaubst du an die Freiheit? Kannst du dich der Unterdrückung entgegenstellen und die Wehrlosen verteidigen? Führe einen Krieg für den Frieden. Stirb für die Demokratie.

Schließe dich in diesem kooperativen Multiplayer-Shooter für PS5 und PC von Arrowhead Game Studios mit bis zu drei weiteren Freunden zusammen und bewahrt euren Heimatplaneten Über-Erde vor einer Plage außerirdischer Kreaturen, die seine Sicherheit bedrohen.

Tritt den Helldivers bei, einer Klasse von Elite-Soldaten, deren Mission es ist, mithilfe der größten, härtesten und explosivsten Waffen in der Galaxie für Frieden, Freiheit und gelenkte Demokratie zu sorgen.

Helldivers betreten einen Planeten niemals ohne angemessene Verstärkung, aber du entscheidest, wie und wann du sie anforderst. Du hast nicht nur eine Reihe von superstarken Primärwaffen und anpassbaren Ausrüstungen zur Verfügung, sondern kannst während des Spiels auch auf Taktikausrüstungen zugreifen.

Helldivers 2 bietet das bislang beste kooperative Gameplay von Arrowhead. Zusammenarbeit ist essenziell: Die Teams nutzen Synergien bei Ausrüstungen, gehen für jede Mission strategisch vor und schließen gemeinsam Ziele ab.1

Verpflichte dich noch heute für die führende militärische Friedenstruppe von Über-Erde. Wir sind Helden ... wir sind Legenden ... WIR SIND HELLDIVERS.


ÜBER DIESES SPIEL​

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Die letzte Angriffslinie der Galaxie.

Schließe dich den Helldivers an und kämpfe dich in einem rasanten, hektischen und wilden Third-Person-Shooter durch eine feindselige Galaxie, um die Freiheit zu verbreiten.

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EILMELDUNG – STREITKRÄFTE DER ÜBER-ERDE​

Freiheit. Frieden. Demokratie.
Die Rechte aller Bürger der Über-Erde. Die Grundpfeiler unserer Zivilisation.
Unserer Existenz.
Doch der Krieg tobt weiter. Und wieder ist alles in Gefahr, was uns lieb und teuer ist.
Schließe dich der größten Militärmacht dieser Galaxie an und schaffe einen Ort, an dem wir in Sicherheit und Freiheit leben können.

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WERDE ZUR LEGENDE​

Du wirst einem Trupp aus bis zu vier Helldivers zugewiesen und auf strategische Missionen entsendet.
Pass auf deine Kameraden auf – im Krieg ist Eigenbeschuss eine traurige Gewissheit, doch ohne Teamwork wird es keinen Sieg geben.

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AUSRÜSTUNG​

Lass Freiheit vom Himmel regnen, schleiche durch feindliches Territorium oder beiß die Zähne zusammen und stürze dich blindlings ins Getümmel.
Du allein entscheidest, wie du die Freiheit verbreiten willst: mit explosiven Waffen, lebensrettender Panzerung und kampfentscheidenden Taktikausrüstungen – den Prunkstücken im Arsenal eines jeden Helldivers.

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ANFORDERUNGEN​

Die Über-Erde belohnt deine harte Arbeit, indem sie dir gestattet, verschiedene Belohnungen anzufordern, die dich, deinen Trupp, dein Zerstörerschiff und unsere Kriegsanstrengungen im Allgemeinen unterstützen.

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BEDROHUNGEN​

Alles, was auf den zahlreichen Planeten kreucht und fleucht, will dich tot sehen. Das ist es, womit wir es zu tun haben.
Jeder Feind hat ebenso spezielle wie unvorhersehbare Eigenschaften, Taktiken und Verhaltensweisen – doch sie alle kämpfen bis zum bitteren Ende, ohne Angst oder Moral.
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DER GALAKTISCHE KRIEG​

Erobere feindliche Planeten, wehre Invasionen ab und führe Missionen aus, um zu den Kriegsanstrengungen beizutragen.
In diesem Krieg hängen Sieg oder Niederlage von den Aktionen aller Beteiligten ab.
Wenn wir nicht zusammenhalten, werden wir untergehen.
 
PATCH 01.000.200 - 02.04.2024

Good day Helldivers!
Today we have a slightly bigger update for you all to assist in the liberation efforts of our galaxy as well as some new environmental threats to watch out for.
May Liberty guide your path.

Overview

This update includes:
-Balance changes to missions, stratagems, weapons, enemies and Helldivers.
-General fixes and stability improvements.
- Increased Level Cap [EDIT]


Gameplay

Planetary Hazard additions
  • Blizzards
  • Sandstorms

Increased level cap
  • Level cap has been increased from 50 to 150

Balancing

Missions
Retrieve Essential Personnel

  • Moved the enemy spawn points further away from the objective to give players a fairer chance of defending the location.
  • There are fewer civilians required to complete the mission on higher difficulties.

Destroy Command Bunkers

  • Now has more objective locations, the mission was too easy before compared to other missions.
  • It can now appear in operations from difficulty 5.

Operation Modifiers
  • Halved the negative effect of operation modifiers that increase stratagem cooldowns or call in times.

Primary, Secondary, & Support Weapons

  • Arc Thrower: fixed charging inconsistencies; it will now always take 1s to charge a shot.
  • Arc Thrower: reduced distance from 50m to 35m.
  • Arc Thrower: increased stagger force.
  • Guard Dog: now restores full ammo from supply boxes.
  • Anti-Materiel Rifle: damage increased by 30%.
  • Breaker Incendiary: damage per bullet increased from 15 per bullet to 20 per bullet.
  • Fire damage per tick increased by 50% (from all sources).
  • Liberator Penetrator: now has a full auto mode.
  • Dominator: increased damage from 200 to 300.
  • Dominator: increased stagger.
  • Diligence Counter Sniper: increased armor penetration from light to medium.
  • Slugger: reduced stagger.
  • Slugger: reduced damage from 280 to 250.
  • Slugger: reduced demolition force.
  • Slugger: fixed armor penetration tag in the menu.
  • Slugger, Liberator Concussive, Senator: fixed incorrect armor penetration tags in the menu.
  • Recoilless Rifle: increased the number of rockets you restore from supply boxes from 2 to 3.
  • Spear: increased the number of missiles you restore from supply boxes from 1 to 2.
  • Heavy Machine Gun: the highest fire rate mode reduced from 1200 rpm to a more moderate 950.

Stratagems
  • Patriot Exosuit: rockets will now penetrate armor only on direct hit.

Enemies
  • Balancing adjustments have been made to
  • Chargers normal melee attack now does less damage against Exosuits.
  • Bile Spewer and Nursing Spewer do less damage with their puke.
  • The Bile Titan can no longer be stunned.
  • Shriekers no longer create bug breaches.
  • Shriekers hitting you while they are dead now does significantly less damage.


Helldiver
Balancing adjustments have been made to
  • Heavy and medium armor protects better and you now take about 10% less damage than before while wearing heavy and about 5% less when wearing medium armor. Fortified commando and light armor is unchanged.

Fixes
  • Fixed issue where save settings for PS5 would be reset when the game is rebooted, causing things such as loadout and hint settings to reset.
  • Enemies now properly target Exosuits. Previously, many enemies effectively ignored Exosuits if a helldiver on foot was available for them to target.
  • Fixed Exosuits being able to fire their weapons while opening the minimap.
  • The Helldiver and the Exosuit both had a bug that made them sometimes take explosion damage multiple times making things like automaton rockets be too deadly, this is now fixed.
  • Automaton enemy constellations that preferred to spawn more of certain Devastators types did not work and are now functioning as they should. This means that sometimes when playing against the Automatons you will face more Devastators instead of other enemy types.
We have improved the system that prevents hellpod steering close to large or important objects.
  • We have solved issues where the effective area around objects was a lot larger than intended.
  • We have reduced the number of objects that prevent hellpod steering.
  • Note: This system is intended to prevent softlocks where players can drop on important interaction points, or drop into unintended places. We will continue to monitor the state of the system after the update to see if additional tweaks are necessary.
  • Fixed cases where the ground under some assets could be bombed causing them to float.
Ballistic Shield changes
  • Collision mesh has been slightly increased in size for more forgiveness
  • Changed shield poses so that less of the helldiver is exposed
  • Addressed bug where parts of the helldiver would become vulnerable while using the shield in first person

Tutorial
  • Invisible collision partially blocking the doorway leading to the launch pad in the Tutorial

Known Issues
These are issues that were either introduced by this patch and are being worked on, or are from a previous version and have not yet been fixed.
  • Game might crash when picking up a snowball or throwing back a grenade
Various issues involving friend invites and cross-play
  • Cross-platform friend invites might not show up in the Friend Requests tab.
  • Players cannot unfriend other players befriended via friend code.
  • Players cannot unblock players that were not in their Friends list beforehand.
  • Players cannot befriend players with Steam names shorter than 3 characters
  • Explosive weapon stats include only direct hit damage but not explosive damage.
  • Explosions do not break your limbs (except for when you fly into a rock).
  • Planet liberation reaches 100% at the end of every Defend mission.
  • Drowning in deep water with a Vitality Booster equipped puts Helldiver in a broken state.
  • Stratagem beam might attach itself to an enemy but it will deploy to its original location.
  • Some player customizations (like title or body type) may reset after restarting the game.

Read up and dive out
End of transmission

-Release Captain Carlberg

Abgesehen vom den offiziellen Patch Notes gabs dann Gestern für mich noch eine Überraschung Ingame.
Bin in Malevelon Creek über so einen gestolpert, Factory Strider, noch keine Ahnung wo die Biester ihren Schwachpunkt haben. 500KG, Orbital Laser und 2 Orbital Railcannon Strikes später lag er... Nichts davon in Patch Notes, einfach eine Überraschung für die Spieler. Ich bin echt begeistert von dem Spiel.

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(Bild von Reddit geklaut, ich hab in der Aufregung nicht dran gedacht)

So sollten GaaS Games ablaufen. Da kann sich jedes andere Studio eine dicke Scheibe davon abschneiden.
 
ohja... hat er. :fresse: Doppel Laser Turret vorne (quasi wie ein AT-AT) und eine dicke Kanone oben auf dem Rücken. Dazu dropt er immer wieder Devastators.

Hier ein Video dazu von Reddit. Wer sich spoilern will. :D
 
Mal eine Frage. Seit dem We spiele ich Helldivers und ich wundere mich über die Mechanik dass man im Kampf ständig stehen bleiben muss um die Codes einzugeben? Geht das wirklich nicht im Lauf?
 
Doch das kann man Einstellen. (Hab es gerade leider nur auf Englisch)

Optionen - > Mouse & Keyboard -> Change Bindings

Dort unter Stratagem die Option "Open Stratagem List" von "Hold" auf "Press" ändern. Danach reicht ein druck auf den Knopf ohne das man ihn gedrückt halten muss. Im gleichen Zug würde ich dann die Pfeilbelegungen von WASD auf die Pfeiltasten legen. Somit kannst du weiterlaufen währen du mit der rechten Hand den Code eingibst.
 
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