Escape from Tarkov: Entwickler sprechen über Pläne für 2018

AW: Escape from Tarkov: Entwickler sprechen über Pläne für 2018

Man sollte dem Spiel noch einige Zeit - mindestens bis nach dem Start der open Beta - geben. Auch weil hier die Deutsche Übersetzung und einige essentielle Features kommen sollen. Zur open Beta sollen weitere Verbesserungen des Netzwerk-Codes kommen. Jedenfalls kann es nicht schlechter werden.

Was Moondye da über die Geschäftspraktiken erzählt, kann ich nicht nachvollziehen. Das Spiel wird von russischen Entwicklern gemacht und über den "Xsolla" Bezahldienst bezahlt. Wäre das Adjektiv "russisch" nicht, würde wohl niemand groß darüber nachdenken. Den Risikopunkt, dass man seine knapp 50€ verliert, weil der Entwickler pleite geht, sehe ich aktuell nicht. Zumindest reime ich mir das aus dem, was man aus dem Forum so mitbekommt, zusammen.

Wichtig: Bei diesem Spiel muss man sich im Klaren sein, dass man sehr oft den Kürzeren zieht! Herumrennen wie Arnie in Phantom-Kommando ist nicht. Wenn einem die Komplexität zu hoch ist (allein für Pistolen gibt es bis jetzt 28 Munitionstypen) und man nicht Willens ist, sich in die Mechanik des Spiels einzuarbeiten, dann sollte man es lieber sein lassen. Denn: Stand heute gibt es keine Möglichkeit, das Spiel zurückzugeben, bzw. sein Geld nach der Vorbestellung zurück zu bekommen!
Auch solltet Ihr mindestens 16 GByte RAM am Start haben, ansonsten ist das Spiel ein reines Lag-Festival! Das restliche System kann dabei aber schon angestaubt sein - ich spiele mit einem I7 3770k, SSD, GTX 670 und eben 16 GB Ram auf Full HD zu akzeptablen Frames (30 - 50) mit angepasster Konfig. Nur die größte Karte läuft momentan sehr zäh.
 
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EfT ist ein einzigartiges Game mit starkem Entwicklungspotential! :daumen:
Wie bereits im Text erwähnt, forcieren die Entwickler auch weiterhin den "Realismus"-Grad beizubehalten; leider geht der Autor dieses Artikels nicht weiter darauf ein.
Diese Punkte werden das Spiel zukünftig weiter "entschleunigen":

Time-consuming magazine loading


This feature is already being implemented. When in raid, you will not be able to instantly load the magazine with cartridges. Loading every cartridge will take time, and it can only be done in the inventory. Same goes for unloading of ammo from the mag (though time required to unload one cartridge is less than time required to load it.). Later on we will add special animations of loading and unloading ammo.


Animations for medical supplies, food and other consumables
Such items are now used "in the background" while you can keep firing, which is, of course, absolutely not realistic. In the future you will not be able to use weapons while getting treatment or eating.


Off-raid treatment and parameters recovery
A very important innovation which will get rid of magical full recovery of health and other parameters after exiting the raid. Now the health will have to be improved after the raid, either by waiting a certain time to regenerate or by using medical kits, food and water. Health rehabilitation rate will be connected to another major feature -- the Hideout.


Troubleshooting - Dealing with jamming, misalignment and misfires. Ammo quality.
Introduction of this feature will make the players pay attention to tracking of the ammo quality and weapon state. Who knows, maybe out-of-commission AK will jam dead or even explode in your face, ending the raid prematurely. This feature is also related with weapon overheating.


Smoke grenades
We already have prepared models, animations and effects of smoke grenades, both Western and Soviet/Russian. They will be useful for creating smoke screens in dangerous situations. The smoke is physically adequate and great at filling up indoor premises.


New types of exits from locations
There will be locations with no permanent exits, where you will need to use the flares to enable the extraction, thus attracting attention of everybody in the vicinity. Pre-purchase special exits in advance, before the start of the raid.
Quelle

Die nachfolgenden Clips zeigen jedoch deutlich auf, aus welchen Gründen die Entwickler noch vor der Implementierung weiterer Features die Performance- sowie Netcode-Verbesserungen fokussieren müssen:

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Fairerweise muss erwähnt werden, dass die Entwickler die Ursachen und Fehlerquellen identifiziert haben und derzeit aktiv angehen (siehe Auszug aus der Roadmap 2018):

First and foremost, we are preparing the launch of the Open Beta Testing. To make sure everything goes smoothly with this launch, we are now polishing the game’s technical aspects above everything else, namely:
Fixing all possible errors that break the gameplay or game:

  • Errors that cause drops in performance
  • Errors that make the game crash
  • Errors that prevent you from playing further (all sorts of inventory and weapon-related hang-ups and freezes)
  • Other technical errors that rarely occur but don’t allow playing either.

We are optimizing and fixing the network code, striving to eliminate the cases of desync, reduce delays and get rid of disconnects.

  • Part of the works has already been done, significantly reducing delays, but the process is ongoing.
  • We are also working on matchmaker adjustment, increasing its accuracy to ensure the minimum latency for players.
  • Servers get optimized as well in terms of CPU use, memory and traffic, allowing to use the resources of server machines with more efficiency, improving the overall quality of online play.
  • Fixing server-side errors that lead to significant drops in the performance of the server application, resulting in consecutive desyncs and disconnects.

Optimizing game performance


  • Investigating and repairing all possible causes of abnormally high CPU load. EFT is putting CPU under quite a stress, and the main causes of low performance are the following: physics, animation system, in-game logic, CPU-based graphics processing. The first two reasons take up more than a half of overall game performance, so we are focused on fixing and optimizing these components. We are refactoring physics, optimizing animation system and simplify the animation events.
  • We have introduced new additional means of optimizing locations. For example, the new Interchange location is done with full employment of the new methods, and after its release we’ll be sure to optimize all the old maps as well.
  • In general, we can say with confidence that there is still considerable potential for optimization.
  • Beside technical preparations for OBT, we are balancing everything there already is in the game, add new content and key features. The Open Beta is to feature the new Interchange location, new quests, weapons, equipment and other items. All this will be uploaded as part of few upcoming patches prior to Open Beta launch for additional testing.
Regelmäßige Bannwellen (erst heute hat BSG erneut eine Liste veröffentlicht), Updates/Patches & Wipes machen mir das Studio sympatisch und zeigen klar auf, dass sich das Spiel auf einem guten Weg befindet.
 
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Habe es jetzt seit dem 0.8 Update und solche Bugs habe ich bis jetzt noch nicht gehabt. Zwar ebenfalls gstorben von nem SCAV mit 1 Schuss von irgendwo aber solche extremene DeSyncs habe ich noch nicht gsehen. Sonst läufts halt wie ein Alpha/Beta spiel halt läuft. Grundsätzlich gut aber man merkt das sie noch viel Arbeit vorsich haben.

Mir gefällts. Jedes Mal spannend sich selber zu beachten, dass man den vielen Loot doch jetzt nicht noch verlieren will und spielt wie auf Nadeln. Jedes Geräusch wird analysiert und abgewägt. Macht spass =)
 
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